ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
זקן אדמו"רי בית נדבורנה

אבל כבד בניו יורק: הרבי הישיש נפטר מדום לב פתאומי בגיל 94

מפלטבוש שבברוקלין מגיעה הלילה הידיעה על הסתלקותו לשמי רום של האדמו"ר הגאון הצדיק רבי יוסף לייפער זצ"ל, הרבי מווערדאן, זקן אדמו"רי בית נדבורנה והוא בן 94 בהסתלקותו • הרבי היה צלול בדעתו עד רגעיו האחרונים ולקה בדום לב • הלם ואבל כבד בעולם החסידות

אבל כבד בניו יורק: הרבי הישיש נפטר מדום לב פתאומי בגיל 94
האדמו"ר מווערדאן זצ"ל צילום: מגזין די וואך

אבל בניו יורק החסידית בכלל ובחצרות בית נדבורנה בפרט: מפלטבוש שבברוקלין מגיעה הלילה (רביעי) הידיעה על הסתלקותו לשמי רום של האדמו"ר הגאון הצדיק רבי יוסף לייפער זצ"ל, הרבי מווערדאן, זקן אדמו"רי בית נדבורנה והוא בן 94 בהסתלקותו. 

האדמו"ר זצ"ל היה צלול עד רגעיו האחרונים, הלילה התמוטט בביתו בפלטבוש לשם הוזעקו כוחות הצלה שביצעו בו פעולות החייאה ממושכות, אך למגינת לב לאחר דום לב הוא השיב את נשמתו הטהורה ליוצרה. על פי הדיווחים האדמו"ר זצ"ל לא נפטר ממגיפת הקורונה המתפשטת בניו יורק.  

מעולם החסידות נעקרה דמותו המיוחדת של הרבי זצ"ל, שהיה סמל ודוגמא לשריד דור דעה, תלמיד חכם עצום שהיה עובד ה' בצורה פלאית. 

הרבי זצ"ל נולד לאביו האדמו"ר רבי אהרן משה זצ"ל מגרוסוורדיין ונכדו של האדמו"ר רבי ישכר בער מסקאמאר זצ"ל, הוא עבר את מאורעות השואה האיומה והגיע לארה"ב שם הקים את בית מדרשו. 

הרבי הנהיג במשך עשרות שנים את בית מדרשו בשכונת פלטבוש בברוקלין והמשיך את מסורת אבותיו, לבית המדרש היו נוהרים חסידים רבים להסתופף בצלו. שבתות מספר בשנה היה מגיע האדמו"ר לבורו פארק ומקומות נוספים לשם היו מגיעים מאות להשתתף בעריכת השולחנות ורבים שיחרו לפיתחו לקבל עצה וברכה והרבי בחיוך ובאהבת ישראל נדירה קיבלם בחום ובאהבה. 

האדמו"ר היה נשוי בזיווג ראשון לבתו של האדמו"ר רבי יצחק אייזיק מזוטשקא זצ"ל. 

הרבי הותיר אחריו דור ישרים מבורך, בנים ובנות וצאצאים רבים, הממשיכים את דרכו. חתניו של האדמו"ר, הם: הגה"צ רבי שמואל דוד קרויז אב"ד אודווארי, הגה"צ רבי ישראל יעקב לייפר מחוסט והרה"צ רבי יהושע כץ, האדמו"ר ממגרוב פלטבוש.

וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה'

ווערדאן פלטבוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד