י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
המלחמה בנגיף הקורונה

בנט לא מחכה לעולם: ישראל החלה לייצר מכונות הנשמה

שר הביטחון לא מחכה לרכש ממדינות אחרות ובמקביל הורה על ייצור עצמי של מכונות הנשמה, בכדי להתמודד עם נגיף הקורונה שעשרות מהחולים בו זקוקים למכונות הנשמה שהולכות ואוזלות מבתי החולים השונים ומשרד הביטחון החל לייצר בעצמו מכונות כאלה | בנט הסביר: "אסור לנו להישאר תלויים ברכש ממדינות אחרות. עלינו לפתח עוצמה בלתי תלויה"

בנט לא מחכה לעולם: ישראל החלה לייצר מכונות הנשמה
ייצור מכונות הנשמה בישראל צילום: דוברות משרד הביטחון

בהנחיית שר הביטחון, נפתלי בנט, משרד הביטחון יחד עם התעשייה האווירית וחברת אינוויטק יחלו בייצור סדרתי של מכונות הנשמה מתוצרת ישראל.

מפא"ת ומינהל הרכש (מנה"ר) במשרד הביטחון, חברת אינוויטק ומפעל הטילים של התעשייה האווירית, השלימו הקמת פס ייצור ראשון מסוגו של מכונות הנשמה מסוג Ventway Sparrow  ומסרו 30 מכונות ראשונות למשרד הבריאות.

כחלק מהמאמץ הלאומי להגדיל את מספר מכונות ההנשמה בישראל, בכדי להתמודד עם חולי הקורונה ההולכים ומתרבים ל"ע בישראל וכמה עשרות מהם נזקקים למכונות הנשמה, חברת אינוויטק מרעננה המתמחה בייצור מערכות רפואת חירום, חברה לתעשייה האווירית לצורך הקמת פס ייצור של מכונות הנשמה, על פי דרישת מנהל הרכש במשרד הביטחון (מנה"ר) ומשרד הבריאות.

במבצע מיוחד, באמצעות המרכז הטכנולוגי הלאומי במלחמה בקורונה, בהובלת מפא"ת במשרד הביטחון, הוקם בתעשייה האווירית בתוך ימים, קו ייצור לאספקת מערכות הנשמה מסוגVentway Sparrow. אתמול נחנך הקו במפעל המסווג של התעשייה האווירית והושלמה הרכבה ובדיקה של עשרות מכונות הנשמה ראשונות.

שר הביטחון, נפתלי בנט אמר בתגובה כי "מדינת ישראל חייבת לפתח יכולת עצמאית בכל הקשור להתמודדות עם נגיף הקורונה. אסור לנו להישאר תלויים ברכש ממדינות אחרות. עלינו לפתח עוצמה בלתי תלויה".

מכונת הנשמה פיתוח ישראלי תוצרת ישראל משרד הביטחון קורונה נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד