י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
המשא ומתן התקוע

הח"כ מ'כחול לבן': "אנו מביאים בחשבון שנתניהו יפר הבטחותיו"

ח"כ מיכאל ביטון התייחס בראיון לרדיו 103FM על המגעים בין רה"מ נתניהו לבני גנץ שתקועים לעת עתה ואמר: "יש לנו חששות או שאלות, אבל זה או זה, או בחירות והמשך של שיסוי והסתה"  

הח"כ מ'כחול לבן': "אנו מביאים בחשבון שנתניהו יפר הבטחותיו"
מיכאל ביטון צילום: הדס פרוש, פלאש 90

העיתונאי עמית סגל מ'חדשות 12' חשף כי המשא ומתן בין הליכוד וכחול לבן נתקע, זאת מאחר שגנץ מסרב להחלת ריבונות בהסכמה אמריקנית ולהחלפת אבי ניסנקורן בחילי טרופר כשר המשפטים. ראש הממשלה נתניהו מצידו, סירב לוותר על יולי אדלשטיין כיו"ר הכנסת ולהזיז את ליצמן ממשרד הבריאות ללא הסכמתו. חבר הכנסת מיכאל ביטון 'חוסן לישראל' עלה לשידור אצל גולן יוכפז וענת דוידוב ברדיו 103FM והגיב לסוגיית המשא ומתן, והביע את דעתו על פירוקה של כחול לבן: "ידענו שאנו שמים את המדינה לפני הכל".

חבר הכנסת ביטון טען כי על אף הפרסומים השונים, "המשא ומתן התקדם" ואף טען כי "ייתכן בתוך יום-יומיים נסיים אותו. אני מקווה שהמורכבות שראש הממשלה פוגש בליכוד וקצת בימינה, לא תגרום לו לסגת מההתחייבויות". לדבריו, יש מספר דברים עליהם כחול לבן לא מוכנים להתפשר בתהליך המשא ומתן, "לשמור על ההיבט של החוק והדמוקרטיה, שר המשפטים, וטו על החלטות ממשלה, ממשלה שוויונית, ווטו על מינוי שומרי סף, סמכויות וכוח להשפיע על הקורונה ועל כל הנושאים הבוערים".

כמו כן, התייחס לאפשרות שהמשא ומתן לא יצלח, ואמר: "יש לנו חששות ויש לנו שאלות. ידענו שאנחנו שמים את המדינה לפני הכול, כולל סיכון של ההשלכות הפוליטיות הללו על כחול לבן. זה תמיד תסריט אפשרי, אני לא מאמין שהוא מעשי, אבל אנחנו נכנסנו עם מודעות לכל האפשרויות. אנחנו באים בלב נקי ונפש חפצה לשרת את הציבור, במשבר הקשה ביותר שהיה אי פעם במדינה בהיבט הכלכלי, הבריאותי והחברתי".

הוא הסביר כי האפשרות הנוספת שעמדה בפניהם הייתה בחירות, "זה יקרה רק עוד חצי שנה-שנה שתהיה המשך של השיסוי וההסתה. הציבור אומר לנו – 'זה לא הזמן לעוד בחירות', 'זה לא הזמן לפוליטיקה ולמאבקי כוח. מיליון איש איבדו את עבודתם, עסקים לא עובדים, עמותות קורסות ואתם תתעסקו בפוליטיקה? עבור אותם אנשים נכנסו לממשלת חירום לאומית ואם היא תצליח וייבנה אמון - תהיה ממשלת אחדות לזמן הרחוק".

זכות וטו בכל הסוגיות המדיניות

חבר הכנסת התייחס לפרטי המשא ומתן, ואמר: "יש פה הישגים אמתיים, משמעותיים ומאזנים שיוצרים פה לראשונה ממשלה מאוזנת, מרכזית ואחראית. בחצי שנה הראשונה, מוסכם שאין חקיקה מדינית, אין יזמות מדינית שלא לצורך. כל קידום של רעיון מדיני לא יקרה בלי הממשלה שתסכים, ותהיה לנו זכות וטו בכל הסוגיות האלה". הוא הדגיש כי על אף הדיווחים הנוגעים לחופש ההצבעה בנושאים האלו, "הדבר הזה לא נסגר. כרגע מתמקדים בקורונה כממשלת חירום לאומית, ממנה נצא לממשלת אחדות".

הוא דן בסוגיית התיקים, ואמר: "אנחנו לא מסתכלים על תיקים רק במובן של יוקרתם ומעמדם, אלא כמה הם משפיעים על חיי האזרחים", ובאפשרות שיהיה שר ערבי: "זאת אופציה שנבחנת. תמיד אמרנו ש-20% מאזרחי המדינה שהם ערבים ראויים לייצוג, וייצוג שמתמקד בכאב הישיר שלהם. הדבר בהחלט פחות לדיון, אני לא יודע אם הוא יתממש, אבל הוא יכול להיות נידון. המסר שלנו אומר שאפשר וצריך לעבוד למען אזרחי ישראל הערבים כשווים בכל זכויותיהם".

לסיום, הביע חבר הכנסת ביטון את דעתו על התוכנית הכלכלית שחשפו אמש (ב') ראש הממשלה ושר האוצר ואמר: "התוכנית בסך הכול טובה במובן של השקעה של 80 מיליארד", אך ביקר ואמר: "כמעט אין התייחסות לרשויות המקומיות, אלה הנושאים בנטל. הם שמטפלים באזרחים, מחלקת הרווחה, החינוך, המתנ"סים, גם עמותות קיבלו מעט מאוד". הוא חשף כי הוא "יוזם תוכנית שאומרת, לתת למעסיק חצי שנה השתתפות בגובה דמי האבטלה והוא מתחייב לשנת העסקה. אנחנו נשקיע מיליארדים בדמי אבטלה. כך, אנחנו יוצרים רצף תעסוקתי, שמירת העובדים ושמירת זכויותיהם".

(עריכה: עופרי גליכמן, רדיו 103FM)
מפלגת כחול לבן מו''מ קואליציוני מיכאל ביטון רדיו 103 FM

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד