י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מנקיי הדעת שבירושלים

התלמיד של ה'חזון איש' שהיה לאיש העדה החרדית

הגאון רבי יעקב מייזליש זצ"ל מתלמידי החזון איש זצ"ל ואיש העדה החרדית - שלא היה משתתף בבחירות הלך לעולמו בגיל 86

התלמיד של ה'חזון איש' שהיה לאיש העדה החרדית
הגאון הצדיק רבי יעקב מייזליש זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: אבידה גדולה הבוקר עם הסתלקותו של הגאון הצדיק רבי יעקב מייזליש זצ"ל, מגדולי תלמידי מרן בעל ה'חזון איש' זצ"ל, שנפטר הבוקר בבית החולים בירושלים והוא בן 86. 

רבי יעקב זצ"ל היה עובד ה' מנעוריו, אשר מאז עמדו על דעתו דבק במרן החזון איש זצ"ל וכל אורחות חייו היו מושתתים ע"פ הוראותיו בהיותו מתלמידיו הקרובים לא זז ממורשתו. וכך חינך את בניו ואת ביתו, יחד עם ידידיו הגדול רבי משה יהושע לנדאו זצ"ל, בעל "ישועות משה" הגאון רבי צבי שפירא זצ"ל ויבלחט"א הגאון רבי מענדל אטיק.

בבחרותו למד בישיבת סלבודקה בבני ברק אז נקשר לבעל החזון איש, בהגיעו לפרקו בנה את ביתו עם רעייתו מרת בתיה ע"ה בת האדמו"ר רבי יעקב יצחק מלעלוב ירושלים זצ"ל. 

אחר פטירת רבו דבק בגאון רבי חיים שאול גריינימן זצ"ל בעל ה'חידושים וביאורים' ונועץ בו על כל צעד ושאל. היה איש חי ורב פעלים, ייסד את את רשת הכוללים בירושלים ובית שמש "טל תורה" ו"ישועות משה" להנחת התורה בדרך החזון איש ובראשם עמדו עמיתיו מגדולי ירושלים מתלמידי החזון איש. 

היו מהראשונים שמפעל חייו היה יהדות המזרח, להציל את ילדי העולים, יחד עם ידידו הגאון רבי יעקב שטיינהרטר זצ"ל להקים ישיבות ערב ומתיבתות וארגוני נוער, לקרבם לדרך ה', ולהסתופף בנחלת בית ה' בישיבות.

הקים את רשת 'חוג שבע' ישיבות ערב לצעירים על טהרת הקודש, כאשר כל ילד מקבל יחס מיוחד, והוא עומד עליהם כמלאך האומר לו גדל, ולילדים המגיעים מבתים קשיי יום, היו מגיעים מתלמוד תורה והכינו להם ארוחת ערב,  

כל כולו היה עמוד חסד במתן בסתר, עוד לפני שהוקמו ארגונים מסודרים לאלמנות ויתומים, היה דואג כאב רחום לעשרות אלמנות ויתומים לכל מחסורם, מהלבשה מצרכי מזון ועד צרכי החג.

היה דמות מיוחדת בהיותו מובדל מכל שייכות עם כל המפלגות ולא השתתף בבחירות לכנסת ולא לרשויות המקומיות. 

במאור פניו ואמיתת דרכו קירב רבים להסתפח ולשוב לדרך היהדות הצרופה, שכהוא מכוון את דרכם על כל צעד ושאל. היה מעמודי התווך ומהמייסדים של חשמל כשר לשבת בבתי הכנסת, להימנע משימוש בחברת החשמל המחללת את השבת.

שנם רבות היה ממתפללי ישיבת "תורה ויראה" שם התפללו עוד גדולי ירושלים, בשנים הארונות נחלש ורבים העתירו לרפואתו. השכים קום לעבודת בוראו והיה מהמתפללים הקבועים בבית הכנסת "בית יעקב" שע"י שטיבלא'ך בית ישראל.

חינך את ביתו בדרך ירושלים של מעלה, במוסדות התורה על טהרת הקודש, וזכה לדור ישרים מבורך הצועדים בעוז בדרך הקודש.

בחייו שיכל את בנו המופלג הגאון רבי אברהם ישעיהו זצ"ל בי"ג שבט תש"ס וקיבל עליו את הדין באמונה ובשלוות הנפש.

הלווייתו יצאה הבוקר מביתו בירושלים להר הזיתים שם נטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים

החזון איש הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד