י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"אני מויסר, כן"

הבני ברקי זעם על מתפללי 'ירחי כלה' - ‏"לכו מפה רוצחים"

בתיעוד מעניין שהגיע לידי  בחדרי חרדים, נשמע תושבי בני ברק כשהוא זועם על מתפללים שהפרו את הנחיות משרד הבריאות והרבנים, וכינסו מניין לתפילה • המתפללים השיבו לו בצווחות • צפו

הבני ברקי זעם על מתפללי 'ירחי כלה' - ‏"לכו מפה רוצחים"
מתפללים בחוץ במנין - בקורונה צילום: Aharon Krohn/Flash90

"90% מהפעילות שלנו, דיווחי אזרחים", אומר ל'בחדרי חרדים' איש אכיפת חוק הפועל בבני ברק. בימים האחרונים, עם העלייה המשמעותית של מספר חולי הקורונה בעיר, תושבים רבים החליטו לדווח לרשויות על כל מפר תקנות - המסכן את כלל התושבים.

‏"לכו מפה רוצחים", נשמע תושב העיר צועק על מתפללי בית כנסת ירחי כלה שברחוב הרב דסלר בבני ברק. "אתה רוצח, 100 פעמים אני אתקשר למשטרה, כל פעם מהיום אני מתקשר למשטרה" בתגובה על קיום מנייני תפילה במקום, בניגוד לצו בריאות העם ובניגוד לדעת כלל הרבנים וגדולי הדור.

"אני מויסר, כן" אומר שכן בית הכנסת, "חסר אחריות, ילדים אתה שם במניין". אחד המתפללים משיב לו "אתה פושע", והשיח הזה נמשך. העניין הוא שזה שיח ער בימים האחרונים בבני ברק, ולא חריג בכלל.

בימים האחרונים, אנשי אכיפת החוק בבני ברק מקבלים מאות דיווחים על תלמודי תורה פעילים עם ילדים, ישיבות, בתי כנסת ובתי מדרש. מניינים מאולתרים וכל הפרה של הנחיות הרבנים. "כ-90 אחוז מהפעילות שלנו, היא של אזרחים מודאגים שרוצים שתתבצע אכיפה" אומר ל'בחדרי חרדים' איש אכיפה בעיר. "לא תאמין מי מתקשר, אנשים בעלי מעמד בעיר, רבנים, כל מי ש'ונשמרתם' חשוב חשוב לו - מדווח על הפרות ומבקש אכיפה".

אחת הקבוצות שהפכה ל'מלשינון' היא הקבוצה "בני ברקים". מדובר בקבוצה ותיקה, בה חברים תושבי העיר מכל גווני הקשת, מנהלי מחלקות ואגפים בעיריית בני ברק, עובדי ציבור, אנשי אכיפת חוק, אנשי רפואה, אנשי עסקים, עיתונאים והרבה עמך.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד