י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"עלייה גדולה במס' החולים הקשים"

ישראל דורגה במקום הראשון: במשרד הבריאות לא מרוצים

למרות המסמך שהתפרסם אמש ולפיו מדינת ישראל נחשבת כמדינה שהכי בטוח לשהות בימי הקורונה - במשרד הבריאות לא מעודדים מתמונת המצב המשתקפת בעלייה חדה בנתוני החולים הקשים

ישראל דורגה במקום הראשון: במשרד הבריאות לא מרוצים
מדי השוטרים בעידן הקורונה צילום: דוברות המשטרה

במסמך שהופץ אתמול (שלישי) בעולם, ישראל מדורגת במקום הראשון ברשימת המדינות הבטוחות לשהות בהם, הקביעה הזאת באה ככל הנראה בין היתר מהנתון הבא: שיעור התמותה בישראל עומד על 0.37% - נמוך בהרבה בהשוואה למדינות אחרות בעולם. אך במשרד הבריאות לא מעודדים כלל.

בתדרוך לעיתונאים אמש אמר מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב את הדברים הבאים: "אנחנו רואים שהמספרים בארץ ממשיכים לעלות. התמונה שאנחנו מסתכלים עליה בצורה יותר משמעותית היא תמונת מצב החולים הקשים, תמונת מצב המונשמים ותמונת הנפטרים".

לדבריו, "אתמול ראינו עלייה מאוד גדולה ביום אחד, שלשמחתנו התמתנה מעט היום, אך אנחנו עדיין לא יכולים לומר שיש שינוי מגמה".

על פי ארגון הבריאות העולמי שיעור התמותה עומד על סך של 3.4% משיעור החולים, דיווחים שונים המגיעים מרחבי העולם מראים שיעור תמותה שנע בין 0.6% ל- 10%, דיווחים אלה מראים שאכן תמונת המצב בישראל טובה בהרבה מהרבה מדינות בעולם, אז ממה מודאג כל כך משרד הבריאות?

לפי דורון ברויטמן מכלכליסט, ייתכן והתשובה לכך נמצאת בנתונים הבאים: הדרדרות מצב החולים באה לידי ביטוי בתסמינים נשימתיים שמחייבים שימוש במכונות הנשמה. הדאגה העיקרית של משרד הבריאות בהקשר הזה הוא בגלל מכונות ההנשמה.

החשש העיקרי במשרד הבריאות הוא שייאלצו להכריע את מי לחבר למכונת הנשמה ומי לא, דבר המתרחש באיטליה לדוגמה, ודבר זה עלול להביא לעלייה במספר החולים.

עוד נתון מראה, כי אמנם שיעור התמותה עמד על 0.37%, אך בתמונת החולים הקשים - התמונה שונה: מאז ה-23 במרץ שיעור התמותה בחולים הקשים מראה על עלייה דרמטית כשהוא נע בין 3.25% ל- 19%.

הנתון הזה וקודמיו מפחידים ומבהירים למערכת כי יש לעשות הכל כדי להפחית כמה שיותר את מספר החולים הקשים.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד