י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
יש מחיר לאכילת עטלף

העמותה הישראלית תובעת את סין ב-100 מיליארד ש"ח

עמותה ישראלית הגישה תביעה ייצוגית נגד סין בגין נגיף הקורונה שהגיע משטחה • לטענתם התנהלות נכונה של ממשלת סין היתה יכולה למנוע את ההתפרצות

העמותה הישראלית תובעת את סין ב-100 מיליארד ש"ח
בדיקת נגיף קורונה צילום: Yossi Zamir/Flash90

אתמול (שלישי) הוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה ייצוגית בסך של 100 מיליארד שקלים נגד סין ע"י עמותת הרצליה למען תושביה באמצעות
ד"ר שמואל סעדיה וד"ר עמית המפל.

לדבריהם, הם מבקשים לייצג את כלל אזרחי ישראל שפגעו לטענתם מהתנהלותה הרשלנית של סין. כך ע"פ הדיווח בכלכליסט.

ע"פ טענת העמותה אחת הדעות הוא שמקור התפרצות הנגיף מגיע משוק בעלי חיים הממוקם בעיר וואהן שבסין, כשמקור ההתפרצות באה מממכר העטלפים לאכילה בשוק.

לטענתם המקום התנהל ברשלנות ואדישות וללא פיקוח תבאורתי הולם מצד ממשלת סין כביכול, לפי דעה נוספת מקור ההתפרצות הוא מהמכון הביולוגי שבעיר וואהן ולטענתם התנהלות נכונה של ממשלת סין היתה יכולה למנוע את ההתפרצות כביכול.

במסגרת הבקשה טוענת העמותה כי מדינת ישראל מתמודדת עם אחד מהמשברים הקשים בתולדותיה: ענפי התיירות, התעופה, המסעדנות, הפנאי קרסו קריסה קשה. מערכות חינוך משותקות.

כמיליון עובדים שכירים במשק מצאו עצמם מפוטרים או מוצאים לחל"ת. מאות אלפי עצמאים במגזר הפרטי מוצאים עצמם בקריסה ללא שום הכנסות.

כל אזרח במדינה, שכיר או עצמאי, עובד ציבור או עובד במגזר הפרטי, הורים ובעלי משפחה אשר מצאו עצמם ללא מסגרות חינוך אשר הושבתו, לדברי העמותה הנזק המוערך הוא מיליארד שקל.

סין קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד