י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הקורבנות שלא נספרים

הישראלים שמתו כתוצאה מהמשבר אך לא מקורונה

בימים האחרונים אנו עוקבים בדאגה אחרי מספר הקורבנות בישראל מנגיף הקורונה, אך יש ישראלים שמתים כתוצאה ממשבר הקורונה אך לא מהנגיף עצמו • "אל תמנעו מהגעה למיון ותמשיכו לסבול בבית מסימפטומים מדאיגים"

הישראלים שמתו כתוצאה מהמשבר אך לא מקורונה
מחטאים בית חולים צילום: פלאש 90

21 ישראלים נפטרו מקורונה עד כה. אולם, אליהם נוספו כמה וכמה שנפטרו כתוצאה מהקורונה, אבל לא מקורונה. אנשים שנפטרו מפחד.

‏ד״ר גיא להט, מנהל שותף של החטיבה הכירורגית בבית החולים איכילוב סיפר, כי רק אתמול הגיעו באיחור רב למיון מספר חולים קשים. האחד מת משוק ספטי כי חיכה עם עצירת שתן בבית, השני השתהה בביתו עם דימום ממושך ממערכת העיכול (במשך שישה ימים!) עד שאיבד את הכרתו.

‏חולה נוסף המתין בבית במשך מספר ימים עם חום אחרי ניתוח גדול. כולם עכבו את הגעתם לקבלת טיפול חרף התסמינים מהם סבלו בבית כי פחדו מהקורונה.

מדובר בסכנת נפשות שעולה במחיר דמים ולא בגלל הקורונה. אנו רואים ירידה של כ-80% בכמות הפניות למיון ולא רק בכירורגיה כללית.

‏רק בסוף השבוע הזה שלושה חולים נפטרו מהתקף לב כי לא הגיעו בזמן לקבל טיפול. הוא הוסיף, כי הוא "קורא לכל הציבור: אל תמנעו מהגעה למיון ותמשיכו לסבול בבית מסימפטומים מדאיגים. מיד עם הופעתם יש להגיע למיון ולהבטיח מתן טיפול מהיר שימנע סיבוכים ותמותה.

‏חדר המיון שלנו ערוך לקבל בצורה בטוחה ומוגנת את כלל החולים הנזקקים לטיפול ואנו הרופאים במחלקות השונות כאן כדי לטפל בכם בצורה בטוחה ומיטבית והכול תוך הקפדה על שמירת כללי ההיגיינה ומיגון.

‏תעזרו לנו לעזור לכם למען בריאותכם. גם בימי הקורונה איננו חסינים ממחלות אחרות- "שגרתיות", חלקן מסכנות חיים, ואסור! להזניח את הטיפול בהם. מרפאות המומחים של איכילוב פתוחות בפניכם, ואנו ערוכים לקבל אתכם באופן בטוח, להמשיך בתהליכי האבחון והטיפול בהקדם.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד