י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
רופאים תחת לחץ

מחקר: למרות שסין התגברה על הנגיף, ההשלכות יישארו לשנים רבות

מחקר מיוחד שבדק 1,257 אנשי רפואה בסין, גילה כי הרבה מהרופאים חווים דיכאון בגלל ההתמודדות הקשה עם חולי נגיף הקורונה והמתים הרבים

מחקר: למרות שסין התגברה על הנגיף, ההשלכות יישארו לשנים רבות
צוות הקורונה בפתח המלון צילום: Gili Yaari /Flash90

סין היא אולי המדינה היחידה שהצליחה למגר כמעט כליל את הנגיף, אבל מתברר שהנגיף השאיר אחריו עקבות שעוד שנים רבות ניתן יהיה להרגיש אותן, כך עולה ממחקר שהתפרסם לאחרונה.

לפי המחקר, רוב הצוות המטפל שהיו בחזית המאבק נגד נגיף הקורונה חווים תסמינים של מצוקה פסיכולוגית.

חלק מדאגתם של הצוות הרפואי כוללת מלבד מצבם הרפואי של החולים אף מחסור באספקה, זרם של חולים חדשים, ומספר מתים גבוה, החשש של צוותי הרפואה מלהיות נשאים של הנגיף, מוסיף גם היא למועקה הקיימת.

המחקר שנערך ע"י אוניברסיטת ג'ג'יאנג בדק 1,257 אנשי רפואה ב-34 מרפאות ייעודיות ובתי חולים משתתפי המחקר לא הועסקו רק בבתי חולים במרכז מוקד המגיפה העולמית בווהאן, אלא גם באזורים אחרים במחוז חובי ובבתי חולים משבעה מחוזות אחרים.

תוצאות המחקר הראו כי 634 משתתפים סבלו מתסמיני דיכאון (50.4 אחוזים), 560 משתתפים חוו תסמיני חרדה (44.6 אחוזים), 427 משתתפים הראו תסמינים של נדודי שינה (34.0 אחוזים) ו-899 משתתפים חוו מצוקה פסיכולוגית (71.5 אחוזים). יש לציין כי גם במהלך התפרצות נגיף הסארס בשנת 2003 ,89% מעובדי הרפואה דווחו על תסמינים פסיכולוגים.

עוד עולה מהממצאים כי האחיות עלולות יותר להידבק מכיון שהן נמצאות בקשר הדוק יותר במהלך היום עם החולים, ועקב כך הופכות להיות גם יותר פגיעות
לבעיות פסיכולוגיות.

קורונה סין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד