י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

דווקא בימים אלו: המקום הבטוח ביותר ליולדות הוא המרכז הרפואי מעייני הישועה בבני ברק

במעייני הישועה הציבו את בטיחות המטופלים ואנשי הצוות בראש סדרי העדיפויות • "יולדת, וכל מטופל אחר,  לא תשהה יחד עם חולת קורונה ואנו עושים את כל הצעדים המניעתיים ברמה הגבוהה ביותר לכך" אומר המנכ"ל שלמה רוטשילד

דווקא בימים אלו: המקום הבטוח ביותר ליולדות הוא המרכז הרפואי מעייני הישועה בבני ברק
התינוקיה במעייני הישועה צילום: דוברות מעייני הישועה

בימים בהם בני ברק מצויה בכותרות ולאו דווקא בהיבט חיובי, מסתבר שדווקא המקום שבו היולדות יכולות להרגיש הכי בטוחות ומוגנות הוא דווקא במרכז הרפואי 'מעייני הישועה' בבני ברק.

במרכז הרפואי 'מעייני הישועה' הוחלט להציב את הבטיחות של המטופלים ואנשי הצוות הרפואי בראש סדרי העדיפויות, ודווקא בימים שבהם התגלו מקרים רבים של קורונה בעיר, במעייני הישועה תהיו הכי בטוחים.

בימים האחרונים הוקם אוהל גדול בכניסה לבית החולים, שם מתבצע המיון הראשוני של כל אחד מהחולים המגיעים לשערי מעייני הישועה, ורק לאחר שנשללים תסמיני הקורונה, מורשה המטופל להיכנס לתוככי הבניין להמשך טיפול. כאשר מתגלים תסמינים, הרי שהטיפול בו שונה לחלוטין, ולאחר בדיקת קורונה, מועבר החולה לבידוד מיידי – כך נוצר מצב שבית החולים עצמו מוגן בצורה כמעט מוחלטת מפני כניסת קורונה.

בימים אלו כאשר בכל בתי החולים לא מתאפשרת כניסת מבקרים, מקפידים גם על כך ביתר שאת במעייני הישועה, ולחדרי הלידה מורשה להיכנס מלווה אחד אשר יורשה להישאר  לאורך כל הלידה, וזאת ללא החלפת מלווים, וגם המלווה שמוכנס, נכנס רק לאחר שנבדק כי אין לו כל סימפטומים. בנוסף גם המלווים מקבלים מסכות בכניסתם לבית החולים ומתבקשים שלא להסירן במהלך כל שהייתם בשטח בית החולים.

חווית הלידה הידועה של מעייני הישועה נמשכת גם בימים אלו, ומתאפשר ליולדות לשהות 3 לילות לאחר הלידה, וזאת בניגוד לרוב בתי החולים שקיצרו את שהות היולדות לאחר הלידה.

שאלנו את ד"ר יוהנה אולתיאנו מנהלת חדרי לידה במרכז הרפואי מעיני הישועה,שאלה שיולדות רבות מתחבטות בה והיא, האם יש סיכוי שאשהה במחלקת יולדות לצד חולת קורונה? וד"ר אולתיאנו משיבה "לא! במחלקות היולדות של מעיני הישועה אין חולות ידועות בוירוס הקורונה, מתחם חולי הקורונה נמצא בבניין נפרד לחלוטין ואין קשר בינו לבין מחלקות היולדות והילודים".

מנכ"ל המרכז הרפואי שלמה רוטשילד מחדד אף הוא ואומר:  "יולדת, וכל מטופל אחר,  לא תשהה יחד עם חולת קורונה ואנו עושים את כל הצעדים המניעתיים ברמה הגבוהה ביותר לכך".

לשאלה מה תעשה יולדת אשר בבידוד משיבה ד"ר אולתיאנו "יולדת בבידוד רשאית להגיע למיון יולדות עם מלווה אחד בלבד (כמו כל מטופל בבית החולים) ומתבקשת להתריע בקבלה כי היא בבידוד בשל חשיפה לחולה קורונה, הלידה והאשפוז יהיו בחדר עם בידוד מתאים.

אנו מדגישים, הטיפול שתקבלי הוא אותו הטיפול כמו כל יולדת אחרת אך תוך נקיטת אמצעי הזהירות הנדרשים ע"מ להגן עלייך ועל תינוקך".

בנוסף מפעיל המרכז הרפואי קו מידע ליולדות 3733 *, שם יענו לכל שאלה ויעניקו סיוע ומידע רלבנטי.

מעייני הישועה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד