י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הנחיות חדשות לציבור

סגר על בני ברק: הכניסות והיציאות צומצמו; חובה לחבוש מסכה

ראש הממשלה יצא מסר הצהרה יחד עם מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב • נתניהו הכריז על סוג של עוצר על בני ברק, כאשר הכניסות והיציאות יצומצמו • הוא שב וקרא לערוך ליל סדר רק עם בני המשפחה שבבית וחייב חבישת מסיכה במרחב הציבורי • ראש העיר ב"ב מברך 

סגר על בני ברק: הכניסות והיציאות צומצמו; חובה לחבוש מסכה
מפגיני הפלג צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הערב (רביעי) הצהרה לאזרחי ישראל, במהלכה פירט באשר להחמרת ההנחיות לציבור, ובתוך דבריו התייחס לתחלואה הגוברת בעיר בני ברק.

ההצהרה המלאה:

"אנחנו עדיין נאבקים בנגיף ואנחנו עומדים בפני צומת הכרעה", פתח ראש הממשלה נתניהו את הצהרתו. "אנחנו עלולים להידרדר מטה וחלילה למדינות שיש בהן כבר אלפי מתים. אנחנו עושים הכל כדי לא להגיע לשם".

לדבריו: "אנחנו מהדקים את הגבלות התנועה אל בני ברק וממנה כדי למנוע הדבקות. אנחנו עושים זאת גם בשכונות דרום תל אביב. אנחנו נדאג למחסורו של כל אחד. החלטנו לצמצם את הכניסות והיציאות מהעיר".

הוא הוסיף ובישר: "החלטתי לתת מענק מיוחד לחג הפסח, כל משפחה תקבל 500 שקלים לכל ילד עד הילד הרביעי. המענקים ייכנסו ישירות לבנק, בלי טפסים".

ראש הממשלה הסביר, "אנחנו שומעים את הזעקה של בעלי העסקים והעצמאיים, ומתקנים. אנחנו פועלים לפי מודל פיצוי. כלכלות קורסות בכל העולם וזה לא דבר מיוחד לישראל. האוצר גייס אגרות חוב ל-100 שנים וקיבלו הצעות לאשראי ללמעלה מ-125 מיליון דולר".

כמו כן הורה; "אנחנו מבקשים מאזרחי ישראל לחבוש מסכות במרחב הציבורי. אם אין ברשותכם מסכה, השתמשו בצעיף או בכל אמצעי אחר שיצמצם את הפצת הנגיף לאחרים".

בנוסף הורה בנימין נתניהו: "סדר קטן הוא סדר בטוח והשנה נאמץ את חגיגת פסח של אבותינו הקדומים במצרים, כל אב ואם יעשו את הפסח עם הילדים שגרים איתם בבית. אל תבואו לסבא וסבתא כי אתם עלולים לסכן את חייהם. מה שאמרתי נכון גם לגבי המימונה והחגים של העדות הלא יהודיות".

בהמשך לדבריו של רה"מ נתניהו, שר הפנים אריה דרעי מחדד כי בתוך בני ברק - אין הגבלות חריגות משאר תושבי הארץ. בתוך העיר מותר לצאת לקניות ולהתאוורר כפי הנוהל. ההגבלות המדוברות הן רק לכניסות והיציאות של העיר. כל מה שמותר לשאר האזרחים, מותר גם לתושבי העיר בני ברק".

ראש העיר בני ברק, אברהם רובינשטיין מסר בתגובה להחלטות הממשלה: "אני מברך על כך שהתקבלה דרישתי שלא להחיל סגר על בני ברק, ולאזן בין שמירת בריאות התושבים לבין קיום החיים השוטפים, בעיר שגם כך צפופה באופן חריג".

רובינשטיין הוסיף עוד כי הוא מצפה שבהתאם להבטחת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, משרדי הממשלה יחלו לפעול בתיאום מלא עם העירייה ועם מטה המאבק העירוני בקורונה.

קורונה בנימין נתניהו משה בר סימן טוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד