י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
נראה לכם שתעמדו בזה?

מי הם הנמצאים בקבוצת סיכון למות מקורונה

השמנה, סוכרת, יתר לחץ דם ומחלות לב עלולות לגרום לחולים שנדבקו בקורונה לסיבוכים ואף לתמותה. כך עולה ממחקר שפורסם בימים האחרונים • אנשים עם מחלות נשימה כגון אסתמה קשה או עישון כרוני אף הם נמצאים בקבוצת סיכון וזאת משום שהנגיף עלול לגרום לדלקת ריאות קשה

מי הם הנמצאים בקבוצת סיכון למות מקורונה
מתפללים מחוץ לשטיבלאך בית הלל צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

על פי ארגוני הבריאות בעולם אנשים הסובלים ממחלות רקע נמצאים בסיכון מוגבר להיפגעות משמעותית מהנגיף. ואכן תמונת המצב של התמותה בישראל מראה כי רובם המוחלט של המתים סבלו ממחלות רקע משמעותיות.

ממחקר שנעשה לאחרונה עולה כי "השמנה, סוכרת, יתר לחץ דם ומחלות לב עלולות לגרום לחולים שנדבקו בקורונה לסיבוכים ואף לתמותה".

מהמחקר אף עולה כי אנשים עם מחלות נשימה כגון אסתמה קשה או עישון כרוני אף הם נמצאים בקבוצת סיכון וזאת משום שהנגיף עלול לגרום לדלקת ריאות קשה.

בנוסף לזאת, בדוח שפורסם בימים האחרונים על ידי המרכז הלאומי לטיפול נמרץ בבריטניה (ICNARC) עולה, כי גברים נמצאים בסיכון גבוה מנשים - שבעה מכל עשרה חולים שאושפזו בטיפול נמרץ לאחר שחלו בקורונה היו גברים.

30% מהגברים שאושפזו במצב קשה היו מתחת לגיל 60, לעומת 15% בלבד מהנשים.

עוד נתון שעולה בדוח הוא שעודף משקל מהווה גורם סיכון משמעותי, כשלמעלה מ-70% מהמטופלים היו בעלי עודף משקל או סבלו מהשמנה.

חולי סוכרת נמצאים אף הם בקבוצת סיכון וחשופים לסיבוכים קשים של הנגיף, ממחקרים שנעשו בעבר עולה כי חולי סכרת נמצאים בסיכון יתר מפני מחלות זיהומיות, והנגיף הקורונה הוא ממחלות הזיהומיות, אמנם חולי סכרת אינם נמצאים בסיכון יתר מפני הידבקות בנגיף, אך אם חולה סכרת נדבק בנגיף הוא נמצא בסיכון גבוה יותר לסיבוכים קשים.

ארגון הקרדיולוגיה האמריקאי פרסם בימים האחרונים נתונים שלפיהם רבים מהחולים שאושפזו לאחר שחלו בקורונה הם אנשים שסובלים ממחלות לב וכלי דם.

אי ספיקת הלב היא בין המחלות המשמעותיות שהופכות את החולים המבוגרים לפגיעים יותר לנגיף זו והיא נקשרת גם למחלת הסוכרת.

ד"ר זאזא יעקבישוילי, מנהל המערך הקרדיולוגי במחוז תל-אביב של קופת חולים כללית מסביר כי "החום הגבוה והחומרים שמשתחררים כתוצאה מהזיהום בגוף גורמים לאי יציבות של כל המערכות - ובעיקר של מערכת הלב וכלי הדם".

ד"ר יעקבישוילי מוסיף כי לכן חשוב מאוד לשמור על הנחיות משרד הבריאות וכללי ההיגיינה ובייחוד עבור אותם אנשים אשר נמצאים בקבוצות סיכון וחשופים לסיכון גבוה יותר לסיבוכים קשים, ובעיקר להמשיך לקחת טיפול תרופתי.

קורונה לחץ דם השמנת יתר דלקת ריאות עישון מאסיבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד