ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
קרבות בתוך הגוש

שקד במתקפה; "בלי סיכום על ריבונות תוך חודש אין לממשלה זכות קיום"

"לפני שהליכוד חותם הסכם עם כחול לבן, הוא צריך קודם לעגן את ההסכמים בתוך הגוש. זו הייתה ההתחייבות של רוה"מ ואני מקווה שיעמוד בזה". כך אומרת איילת שקד מראשי סיעת 'ימינה', שמצהירה כי לא יהיו חלק מהממשלה בכל מחיר

שקד במתקפה; "בלי סיכום על ריבונות תוך חודש אין לממשלה זכות קיום"
בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עם חזרת צוותי המו"מ לשולחן הדיונים, כשלצידו הוויכוח העיקרי על הריבונות וסיפוח יהודה ושומרון, חברת הכנסת איילת שקד תוקפת את 'הליכוד' ומבהירה כי ללא סיפוח מיידי תוך חודש, אין לממשלה שתקום זכות קיום. וגם העבירה ביקורת על התנהלות 'הליכוד' מול גוש הימין.

בשידור לייב בפייסבוק אמרה שקד: "לאורך השנה וחצי האחרונות התנהלנו כגוש הימין ותמכנו בנתניהו, ההסכמה הייתה שגם אם תהיה ממשלת אחדות המחנה כולו הולך ביחד. כרגע הליכוד מרכז את מירב המאמצים מול כחול לבן ומולנו לא מתנהלים".

שקד הבהירה כי "לפני שהליכוד חותם הסכם עם כחול לבן, הוא צריך קודם לעגן את ההסכמים בתוך הגוש. זו הייתה ההתחייבות של רוה"מ ואני מקווה שיעמוד בזה. לפי מה שאנו שומעים, לתת גם את משרד הבטחון, המשפטים והתקשורת לגוש השמאל, זה תשלום כבד מאוד. במשרד המשפטים, יש המון נושאים חוץ מחקיקה, כמו מינוי שופטים, ההתיישבות ביהודה ושומרון, זו תהיה פגיעה קשה בכל העבודה שלנו ובכל המאמץ שלנו להסדרת ההתיישבות". 

בנושא חלוקת התיקים אמרה חברת הכנסת איילת שקד כי "אין לנו שום כוונה לשבת בממשלת שמאל תחת נתניהו. ממשלת אחדות צריך שיהיה מקום לימין ולערכים של הימין". שברקע הויכוח על תיק החוץ או האוצר שאולי ויבוא לידיו של בנט או מי מחברי סיעת ימינה".

כאמור, שקד העבירה מסר נחרץ לליכוד בעניין הסיפוח כשאמרה: "אם בממשלה המתגבשת לא יוסכם על החלת ריבונות תוך חודש בלי תנאים אין לה זכות קיום. לממשלה שתקום אין זכות קיום בלי להחיל ריבונות על יהודה ושומרון וביקעת הירדן".

"אנחנו יודעים שהממשל האמריקאי רוצה שנעשה את הצעד הזה ואנחנו יודעים שהחלון הזדמנויות לסיפוח הוא בחודש - חודשיים הקרובים. הנשיא טראמפ נמצא לפני בחירות, אנחנו לא יודעים מה יהיה אחרי בחירות ובהחלט צריך לנצל את החודש - חודשיים הקרובים כדי להחיל את הריבונות", ציינה. 

שקד הוסיפה וקראה לראש הממשלה נתניהו, "אני בטוחה גם שכך ינהג, שלא יעשה שום הסכם עם כחול-לבן מבלי שיהיה ברור חד משמעית , שאנחנו מכילים ריבונות, בלי ווטו , בלי תמיכות של מדינות כאלה או אחרות, אם יש אישור לרוה"מ מהממשל האמריקאי להחיל ריבונות בחודשיים הקרובים, חייבים לעשות את זה עכשיו".

איילת שקד מפלגת ימינה מו''מ קואליציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד