ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
בלבול בעקבות העומס

רגע לפני הקבורה הודיעו למשפחה: "צריך להחליף את הגופה"

עומס הגופות בחברה קדישא בניו יורק יצר בלבול בין הגופוץ. משפחה שכבר עמדה בסמוך לארון קבורה והחלה להיפרד בתהילים ובאמירת קל רחמים, נהדפה ונמסר לה כי חלה טעות והוצאה גופה של אדם אחר | נכדת הנפטר שיתפה בתחושותיה וסיפרה כיצד זכו במצוות 'מת מצווה' בזכות הטעות

רגע לפני הקבורה הודיעו למשפחה: "צריך להחליף את הגופה"
אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

משה גרונוולד, תושב ברוקלין, ששרד את אושוויץ וצעדות המוות הנאציות, נפטר השבוע מנגיף הקורונה. למשפחה נאמר אתמול (רביעי) שההלוויה תהיה בשעה 10:00 בבוקר. ורק קבוצה קטנה הורשתה להשתתף, וההליך כולו יהיה קצר, כמה פרקי תהילים, ותפילת קל מלא רחמים.

האבלים ניגשו לארון וביקשו כנהוג סליחה מהנפטר, ולאחר שנאמרו פרקי תהילים והקבורה החלה, ניגש אחד הקברנים לארון הקבורה והסתכל היטב עליו.

"אני מצטער, הוא אמר למשפחה המומה. הוצאנו את הארון הלא נכון. אנא המתינו בזמן שאני מחזיר את הארון הזה ומוציא את מר גרונוולד".

אתר Yeshiva world news מדווח, כי המשפחה יצאה מההלוויה בהלם וחיכתה במכוניותיהם עד שהגיע הזמן להתחיל את ההלוויה שוב.

המנוח ז"ל

"אני חייב להודות שהייתי כל כך נסערת שזה קרה לסבא", כתבה נכדתו חיה מימון בפייסבוק. "האיש שהיה אהוב על כולם. מי שהיה ראוי לכל כך הרבה כבוד, ושנאלץ למות לבד בגלל מגיפת הקורונה, והיה צריך להיות בתוך המבוכה של ההלוויה, ולא היה אפשרות לקבור בכבוד עם לשבת שבעה. זה היה העלבון הסופי. הייתי כל כך נסערת, התחלתי לצחוק ולבכות בו זמנית. לא יכולתי להאמין שאני חיה בתקופה שיש כל כך הרבה גופות שהם ערבבו אותם".

ואז למדה את שאר הסיפור.

מתברר שהטעות נגרמה בגלל גופת אדם שהיה 'מת מצווה'. הוא נפטר לבדו בדירתו ונמצא רק ארבעה ימים לאחר מכן. והיה אמור להיקבר ללא מנין וללא קדיש וללא קבורה מכובדת. אך בזכות הטעות, האדם ששמו לא פורסם, קיבל קבורה מכובדת. עם מנין וקדיש, וקל מלא רחמים.

נכדתו הוסיפה "ואז אני זוכרת את הסבא שלי" כתבה מימון. "הסבא שלי תמיד זכה לכבוד, אבל הוא ברח והסתתר מכבוד, הוא מעולם לא רצה להיות באור הזרקורים. הוא תמיד חשב שיש מישהו גדול ממנו שמגיע לו כבוד".

"ובכן, סבא, כרגיל, נשארת עם מה שרצית, אפילו במוות נתת את הכבוד שלך למישהו אחר", סיכמה הנכדה.

קורונה טעות בזיהוי חברא קדישא מת מצווה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד