ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
הפעילות נמשכת במלוא המרץ

המלשינון: 50 קנסות קורונה בבני ברק; 5 בתי כנסת רותכו

צוות השיטור העירוני של בני ברק, ממשיך לאכוף את צו בריאות העם והנחיות הממשלה לאזרחים וגם אתמול הגיעו השוטרים לכמה עבריינים, העניקו להם קנס כספי גבוה למען יראו וייראו | חמישה בתי כנסת רותכו | רוב המידע מגיע מאזרחים המלשינים על בתי כנסת פעילים • צפו בתיעוד

המלשינון: 50 קנסות קורונה בבני ברק; 5 בתי כנסת רותכו
אכיפת השיטור העירוני בבני ברק צילום: אלי שלזינגר

בימים האחרונים הפכו פקחי השיטור העירוני לזרוע אכיפה משמעותי בעיר בני ברק, כאשר הם עומדים בחזית המאבק באנשים שבחוסר אחריות מופגן, תוך כדי חילול השם, מקיימים בהפגנתיות תפילות בבתי כנסת לשם הם גם מגיעים ללמוד.

עיקר הפעילות שם הפקחים, היא מדיווחי אזרחים למוקד 100 של המשטרה וכן למוקד 106 של עיריית בני ברק. אולם, לא רק. אחד מפקחי העירייה, אדיר מעטו, הפך למוקד "מלשינון", ומידי יום הוא נצפה במוקד הפעילות.

עד כה נסגרו מספר בתי כנסת שאליהם נכנסו שוב ושוב מתפללים, בניגוד להוראות והנחיית המתפללים. כמו כן ניתנו עשרות קנסות על הפרת צו בריאות העם, סירוב פיזור התקהלות, איסור תפילה מחוץ למקום מגורים, איסור תפילה עם אדם אחד או יותר ועוד.

הפתחים של חמישה בתי כנסת בבני ברק ננעלו, ועובדי העירייה הלחימו וריתכו את הדלתות, לאחר שהמתפללים שבו מספר פעמים לבית הכנסת. מי שכאמור עומד בראש הפעילות, הוא הפקח אדיר מעטו שמקבל בטלפון האישי שלו פניות מסביב לשעון, על פעילות בבתי הכנסת.

כתב 'בחדרי חרדים' שהתלווה לפעילות, גילה כי במהלך הפעילות שלו, מעטו שוזר בדבריו לא מעט דברי תורה על חשיבות סגירת בתי הכנסת והסכנה בהמשך הפעילות, תוך שהוא מזכיר את הנחיות רבני וגדולי העיר, תוך ציטוט שמותיהם בניב החרדי ו...

הלילה סמוך לחצות, לאחר שפרצו שוב את דלתות הכניסה לבית הכנסת 'דרכי שמואל' של 'הפלג הירושלמי' ברחוב אברבנאל בבני ברק, מעטו קיבל דיווח מהשכנים וכוחות שיטור עירוני הגיעו לבית הכנסת וקנסו חמישה מהנוכחים על סך 5,000 ש"ח.

פקחי העירייה מציינים כי במהלך הימים האחרונים, רק בבני ברק ניתנו למעלה מ-50 קנסות בבתי הכנסת, כאשר בחלק מהמקרים מתפללים הגיעו לבתי הכנסת יחד עם ילדיהם הקטנים, תוך הפרה בוטה של הוראות כלל רבני העיר, מכל העדות והמגזרים.

אם לא די בכך, אמש (רביעי) קבוצה של אותם מחללי שם שמים, הפגינו ברחבי העיר, תחילה בגן ורשא ברחוב רבי עקיבא, ובהמשך סמוך לשטיבלאך איצקוביץ ברחוב הרב שך בעיר, נגד סגירת בתי הכנסת, הישיבות ותלמודי התורה.

"בניגוד למה שרואים בתקשורת, תושבי בני ברק שומרים על ההוראות" אומר העיתונאי איתי גדסי, המנהל את קבוצת הווצאפ "בני ברקים". גדסי מוסיף כי התושבים אקטיביים מאוד במלחמה נגד הקורונה. "50 אחוז מהקריאות זה מהקבוצות של הבני ברקים, מחוברים לקבוצה כל אנשי אכיפת החוק, והציבור מביע את רצונו להגביר את האכיפה נגד מי שמפר את ההוראות ברגל גסה".

שיטור עירוני סגירת בתי כנסת קנסות הפלג הירושלמי קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד