י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מכבי ממשיכה בפעילות מוגברת ב'נוהל קורונה' למען בריאות הציבור

במכבי מאפשרים 'רפואה מרחוק' עם מגוון רחב של שירותים, כולל תור טלפוני עם אלפי רופאי ילדים ורופאי משפחה – זאת לצד התמיכה באשפוז הבית והירתמותם של מתאמי קשרי הקהילה • מנכ"ל מכבי מר רן סער: "אנו עושים הכל כדי לספק את הצרכים שלכם בתחום הבריאות כך שתוכלו לקבל שירותי רפואה מתקדמים, בצורה הטובה ביותר שניתן וברמת השירות המיטבית, תוך הפגנת רגישות, חמלה, מחויבות ומקצועיות בכל רגע נתון – גם ב'נוהל חירום'"

מכבי ממשיכה בפעילות מוגברת ב'נוהל קורונה' למען בריאות הציבור
רן סער צילום: יח"צ

במכבי שירותי בריאות ממשיכים בהענקת מכלול השירותים שניתנים לחברי מכבי, לחולי הקורונה, למאושפזים, למבודדים, לאוכלוסיות הסיכון ולכלל חברי מכבי באשר הם – ובקופה ממשיכים בפעילות מוגברת ב'נוהל קורונה', על מנת לתת מענה מושלם ליותר משני מיליון חברי מכבי, הנמנים על קבוצת הבריאות הטובה בישראל.

כבר במהלך השבוע האחרון, כדי להקל על המטופלים בכלל ועל מבודדי הבית לקבל שירות מביתם ולצמצם ככל הניתן את ההגעה למרפאות בצל החשש מנגיף הקורונה, הכריזה מכבי על שירות 'תור טלפוני' לכל רופאי מכבי כ-4,500 רופאים מומחים בכל תחומי הרפואה שמעניקים שירות רפואי וייעוץ מקצועי מקיף ופרטני טלפוני לחברי מכבי, בתיאום תור מראש באמצעות מוקד זימון התורים "מכבי ללא הפסקה" בטלפון *3555 ובערוצים הדיגיטליים של מכבי. שירותי הרפואה מרחוק של מכבי כוללים גם מוקד אחיות טלפוני לייעוץ בנושאים רפואיים בכל שעות היממה, מוקד "מכבי קידס" הייעודי לילדים, שירות "רופא הילדים שלי" לשיחה טלפונית ישירה עם רופא הילדים המטפל ושירות משלוח תרופות עד הבית בשיתוף עם סופר פארם.

לצד זאת מכבי הינה שותפה מלאה בהרחבת מודל האשפוז הביתי לחולי קורונה, בביתם או במלונות הייעודיים שהוקצו לשם כך. האשפוז מחוץ לכותלי בית החולים פועל כך שכל  חולה מקבל ערכת בדיקה עצמית הכוללת מד סטורציה, מד חום ואמצעי מיגון. החולה שוהה במלון ומקבל טיפול רפואי מרחוק ובכל שעה מצוות ייעודי במכבי, כך שהם נמצאים בשליטה ובפיקוח רפואי מלא. בנוסף, המטופלים מתקשרים עם צוות מכבי באמצעות קו ישיר שניתן להם לצורך זה. במכבי מאמינים באשפוז הביתי ומקדמים אותו כבר תקופה ארוכה, מתוך אמונה שמתן מעטפת השירותים הנדרשת לחולים בנוחות ובסביבה המוכרת והבטוחה להם, מסייעת גם בהחלמה.

במקביל, כלל מתאמי קשרי הקהילה של מכבי שירותי בריאות בכל רחבי הארץ, ממשיכים גם בימים מורכבים אלו לסייע לפניות הציבור בכל הקשור להתמודדות הציבור עם התפשטות נגיף הקורונה, כמו לייעוץ והכוונה במכלול התחומים הרפואיים שחברי מכבי שירותי בריאות נדרשים לכך בחירום כבשגרה. מתאמי קשרי הקהילה של מכבי מקבלים בכל יום אלפי פניות, ופועלים ללא לאות לרווחת חברי מכבי, כאשר הם מעניקים במסירות רבה ייעוץ והפנייה לאנשי המקצוע השונים. במחוז הצפון אף מסייעים מתאמי קשרי הקהילה באספקת מזון ותרופות למבודדי בית ולאוכלוסיות הסיכון.

באגרת שפרסם מנכ"ל מכבי, מר רן סער, בימים האחרונים ציין כי "בעת האחרונה, העולם כולו ומדינת ישראל בתוכו נמצאים באחת מעתות המשבר החמורות שפקדו את האנושות, בעקבות וירוס הקורונה – אנו במכבי שירותי בריאות, עושים הכל כדי לספק את הצרכים שלכם בתחום הבריאות כך שתוכלו לקבל שירותי רפואה מתקדמים, בצורה הטובה ביותר שניתן וברמת השירות המיטבית. אנו פועלים בתיאום מלא עם משרד הבריאות, משרדי הממשלה הרלוונטיים והספקים השונים, כדי להבטיח רציפות באספקת כל השירותים הרפואיים לכלל חברי מכבי.

"רופאי מכבי בכל התחומים נרתמים מידי יום 7/24 לטובת החברים, ועושים מאמץ עליון והרואי בכדי להביא את המומחיות הרפואית של רופאי מכבי להבטחת שלומם ורפואתם של כלל חברי מכבי. ברגעים אלו נמדדות היכולות שלנו, ואני מאמין כי כקבוצת הבריאות הטובה בישראל, כלל עובדי מכבי ברחבי הארץ יביאו לידי ביטוי את יכולותיהם תוך הפגנת רגישות, חמלה, מחויבות ומקצועיות בכל רגע נתון. לאור זאת, ברצוני לבקשכם בכל לשון של בקשה להישמע להוראות משרד הבריאות, הציווי של 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם' קובע כי חובה להישמע להוראות הרופאים וההנחיות הניתנות מצילות חיים.

"מרכזי מכבי ברחבי הארץ פועלים תחת נוהל חירום וחלקם תחת מתכונת עזרה ראשונה בלבד. אנו זמינים עבורכם באמצעות כלל האמצעים הטכנולוגים ונעשה הכל בכדי להעניק לכם את השירות הטוב ביותר באמצעות הרופאים המומחים שלנו והטכנולוגיה המתקדמת ביותר, בכל תחום".

מכבי שירותי בריאות קורונה רן סער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד