י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
המלחמה בקורונה

שומרים על 2 מטרים? ייתכן שזה לא יועיל לכם

מחקר שנעשה על ידי חוקרי מכון הטכנולוגיה האמריקני MIT, מצא שרסיסי רוק בהם עלולים להימצא נגיפי קורונה, מגיעים גם עד מרחק של שמונה מטרים לאחר עיטוש או שיעול, ולא שני מטרים כפי שדורשות ההנחיות בעולם

שומרים על 2 מטרים? ייתכן שזה לא יועיל לכם
שוק רמלה ריק בגלל הקורונה צילום: פלאש 90

ע"פ הוראות משרד הבריאות שנשמעים ללא הרף מאז פרץ הנגיף לארצנו, יש לשמור על מרחק של לפחות 2 מטר בין בני באדם, אך האם יתכן אולי שגם זה לא מועיל?

מחקר חדש שנעשה על ידי חוקרי מכון הטכנולוגיה האמריקני MIT, מצאו שרסיסי רוק בהם עלולים להימצא נגיפי קורונה, מגיעים גם עד מרחק של 8 מטרים לאחר עיטוש או שיעול, ולא 2 מטרים כפי שמזהירות ההנחיות האחרונות בכל העולם.

פרופ' לידיה בורויבה ממכון המחקר הטכנולוגי MIT שבארה"ב, חקרה במשך שנים את הדינמיקה של נשיפות בשיעולים והתעטשויות במעבדתה, והיא מצאה כי ענני רסיסי רוק עלולים לנוע גם עד מרחק של 8.2 מטרים. ממצאים אלו יכולים להסביר את סיבת ההדבקה המשמעותית במקומות הציבוריים.

ע"פ ארגון הבריאות העולמי המרחק המקסימילי שאליו יכול הנגיף להגיע הוא 1.80 מטר ועל כן מרחק של 2 מטר מספיק. פרופ' לידיה בורויבה אומרת כי עקב כך יש לשנות את ההנחיות ולהקפיד על מרחק גדול יותר בין בני אדם, ובמיוחד עבור אנשי הרפואה.

"יש דחיפות בשינוי ההנחיות שניתנות היום על ידי ארגון הבריאות העולמי לגבי הצרכים בציוד מגן, במיוחד עבור עובדי שירותי הבריאות". לדבריה, ההנחיות הנוכחיות מבוססות על "טיפות גדולות" כשיטת ההעברה של נגיף הקורונה, והרעיון הוא שאותן טיפות גדולות עלולות להגיע רק עד מרחק מסוים. אלא שטיפות זעירות יותר, עשויות להגיע גם עד מרחק של מטרים רבים.

בתוך כך, כזכור משרד הבריאות חזר בו מהודעתו הראשונית שלא לחייב ללבוש מסיכת פנים והודיע כי מהיום חובה ללבוש מסיכת פנים, יצויין כי במדינות רבות ברחבי העולם קיים חובה ללבוש מסיכה, במשרד התירו להשתמש בשלב זה בכל סוגי המסיכות גם במסכות פנים שהוכנו בבית, לאור המחסור במסכות ברשתות השיווק.
אך אמרו שלא להשתמש במסיכה עם פילטר שעלול לפלוט רסיסי רוק בלחץ גבוה.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד