ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
במהירות גבוהה פי עשרה

טכנולוגיה פורצת דרך: המכשיר עושה 1,500 בדיקות קורונה ביום

משבר הקורונה: מכשיר חדש שנחת אתמול בישראל, מסוגל לבצע כ-1500 בדיקות קורונה ביום. בנוסף המכשיר החדש מחזיר תשובה במהירות משמעותית ממכשירים אחרים

טכנולוגיה פורצת דרך: המכשיר עושה 1,500 בדיקות קורונה ביום
בדיקת נגיף קורונה צילום: Yossi Zamir/Flash90

מכשיר חדש שנחת אתמול (רביעי) בישראל, יוכל לבצע בדיקות קורונה במהירות וכן הוא מסייע לצמצם משמעותית את זמן קבלת התשובה לבדיקה. המכשיר יוצר על ידי חברת 'רוש' ומופעל החל מאתמול על ידי קופת חולים 'לאומית'.

לאחר מאמצים, בדיקות קורונה יפוענחו מעתה גם על ידי המכשיר המשוכלל שמסוגל כאמור, לפענח כ-1,500 בדיקות ביום ובמהירות גבוהה פי עשרה מהמכשירים שבחנו את הבדיקות בארץ עד כה. כך על פי דיווח חדשות 12.

רק לשם השוואה, כל אחד ממכשירי הפענוח הפועלים ב-27 מעבדות בארץ מבצעים רק כמה עשרות בדיקה ביום. המכשיר פועל במעבדה שנמצאת באור יהודה ואנשי מד"א מביאים אליה את בדיקות הקורונה.

יותם שנהר, מנהל אגף המעבדות של 'לאומית שירותי בריאות' מסביר: "בשלב הראשון, עובדת המעבדה פותחת את הדגימות שנאספו ומעבירה אותן למבחנה שמכילה חומר המנטרל את הווירוס כאשר היא ממוגנת מכף רגל ועד ראש, לאחר מכן, היא 'מטעינה' את הדגימות המנוטרלות במכשיר הבדיקה ומפעילה את המכשיר. תוך שלוש שעות, מופיעות על צג המסך תוצאות הבדיקה ומשודרות אוטומטית למשרד הבריאות וקופות החולים".

שנהר מוסיף: "המכשיר אוטומטי וההספק שלו גדול יותר. אמנם בשלב נטרול הבדיקות מהווירוס יש צורך בעובד מעבדה אבל בתפעול הבדיקות, זמן העבודה הנדרש לעובד מעבדה הוא כרבע מהזמן שלוקח למכשירים המקבילים".

כזכור, ראש הממשלה הציב יעד של 30 אלף בדיקות ביום, ואכן לפני שבועיים פורסם אף כי חטיבת הטכנולוגיות של משרד הבריאות החלה לקדם את ייבוא בדיקות הקורונה המתקדמות הללו, הנקראות "קובס 6800", כעת מקווים כי כך יוכלו להגיע ליעד שהוצב.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד