ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
אפקט בני ברק

הסיעה הירושלמית קוראת: לבדוק שכונות צפופות בירושלים

סיעת התעוררות הירושלמית בראשותו של עופר ברקוביץ', דורשת ממשרד הבריאות להשוות את הצעדים שננקטו מאתמול בעיר בני ברק כלפי שכונות שרמת הצפיפות בהם בעיר ירושלים היא גבוהה • בנוסף קוראת הסיעה להיערך לימי הרמאדן שיתחילו מסוף חודש אפריל  

הסיעה הירושלמית קוראת: לבדוק שכונות צפופות בירושלים
מעצרים במאה שערים צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

סיעת התעוררות בירושלים בראשות עופר ברקוביץ' פנתה היום (רביעי) למשרד הבריאות בדרישה דחופה להשוות את הצעדים שננקטו מאתמול בעיר בני ברק כלפי שכונות מסויימות בעיר ירושלים בהן שיעור הנדבקים בקורונה גבוה במיוחד.

"קצב הגידול בירושלים אינו רחוק מזה של בני ברק, אם מגמה זו תימשך אנו עלולים למצוא עצמנו בליל הסדר עם 2,400 חולים מאומתים בירושלים ואף הרבה מעבר" נאמר בפניה.

עוד נטען: "מדידת הגידול במספר החולים בירושלים בעיר כמקרה אחד היא בעייתית. ירושלים מורכבת מ 28 שכונות, בכל אחת מהן מספר תושבים של עיר בינונית בישראל ולכל שכונה מאפיינים סוציולוגיים ייחודיים. 

אנחנו מבקשים ממשרד הבריאות להציג נתונים מאומתים על מספרי חולים בירושלים בכל שכונה ולפעול בצורה ייעודית בשכונות בהן יתגלו מוקדי התפרצות: סגירת שכונות אלו ליוצאים ובאים; הקמת צוותים ייעודיים בשכונות אלו, אשר יחתרו לביצוע בדיקות וגילוי חולים; הוצאת חייבים בבידוד למלונות בידוד, זאת כדי להקל על המאמצים למניעת הדבקה ביתית ומשפחתי; זאת בצד שיח אינטנסיבי מול מובילי קהילות."

בפניה דרשו חברי סיעת התעוררות החתומים על המכתב התייחסות מיוחדת לאירועים האופייניים לערב חג הפסח כמו שיח עם פוסקי הלכה בדבר התקהלות אפשרית סביב טקס שריפת חמץ,  הגעלת כלים, ואירועי סיום מסכתות ותענית בכורות. 

כמו כן דורשים חברי סיעת התעוררות היערכות מקדימה לימי הרמדאן החלים מסוף חודש אפריל.

יו"ר סיעת התעוררות עופר ברקוביץ מסר: "אי אפשר להישאר אדישים אל מול קצב גידול הגבוה של נדבקים בעיר, הדומה לקצב הגידול בבני ברק.

נדרשת פעולה ממוקדת בשכונות ובמוקדי ההתפרצות בעיר על פי הנתונים המאומתים, כפי שהציע ראש הממשלה בהתייחסו לבני ברק. פעולה הכוללת סגירת השכונות, הקמת צוותים ייעודיים לביצוע בדיקות בשטח, יידוע על בידוד לכאלו שאין להם אסאמסים, והוצאה למלונות בידוד

ראש העירייה דומם בעניין זה ולא מבצע פעולות חריפות מספיק כדי לעצור את ההדבקה. אולי הדבר נובע מחששות פוליטיים צרים וזה אסור שיקרה. הצענו לראש העירייה שיתוף פעולה ולצערנו ליאון לא נענה, ועלינו להבהיר מה לא נעשה. הגיע הזמן להחריף את הצעדים בטרם נצטרך להטיל סגר על עיר של כמליון אנשים."

התעוררות עופר ברקוביץ קורונה ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד