ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
המלחמה בקורונה

כך זה יעבוד: בני ברק תחולק לשלוש קבוצות

בתדרוך מיוחד לעיתונאים שערך דובר צה"ל לשעבר רונן מנליס, שמונה יחד עם אלוף במיל' רוני נומה לטפל במשבר הקורונה בבני ברק, הוא התייחס לצעדים הקרובים שיבוצעו בבני ברק וגם סיפר על עיתון הפלס

כך זה יעבוד: בני ברק תחולק לשלוש קבוצות
דו"צ תא"ל רונן מנליס צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

רק לפני שבועיים לא היה בבני ברק אפילו חולה קורונה אחד, והנה, היום מספרם עומד על למעלה מתשע מאות. ראש העיר אברהם רובינשטיין שוהה בבידוד לאחר שאשתו נדבקה בקורונה, כמו גם בכירים אחרים בעירייה, ונראה היה כי המצב יוצא משליטה.

בשל כך, גייסה עיריית בני ברק את אלוף במיל' רוני נומה יחד עם דובר צה"ל לשעבר רונן מנליס, לטיפול בנושא הקורונה בעיר.

בתדרוך מיוחד לעיתונאים שנערך לפני זמן קצר (חמישי) באמצעות טכנולגיית 'זום', הבהירו מובילי הקורונה בעיר בני ברק כי כעת העבודה שלהם מתמקדת בשלוש קבוצות.

הקבוצה הראשונה היא קבוצת החולים: תושבי העיר שאובחנו כחולים, וזקוקים לפינוי לביה"ח, בידוד או טיפול ביתי. בשל כך שתושבי העיר הינם שומרי תורה ומצוות, הטיפול בהם קצת שונה משאר האוכלוסייה, ואם שאלתם, בעזרת משרד הבריאות הצליחו הרשויות למפות את מיקומי כל החולים המאומתים.

הקבוצה השניה היא קבוצת הנבדקים: גורמי הבריאות מתריעים כי התושבים לא מדווחים על תסמינים ולא באים להבדק, מה שמקשה על איתור החולים. הנחת העבודה היא שיש הרבה יותר חולים ממה שידוע עד כה, ורק בשיתוף פעולה מלא של התושבים יהיה אפשר לאתר את כולם.

הקבוצה השלישית היא קבוצת המבודדים: אלו ששהו ליד חולה מאומת או פיתחו תסמינים, וגם פה מתריעים גורמי הרשויות כי ישנה בעיית דיווח. בתדרוך שקיים היום רונן מנליס הוא אמר כי קורא לכל תושבי בני ברק הזקוקים בבידוד, לבוא ולדווח יש לנו בתי מלון מהדרין למי שלא יכול לקיים את הבידוד בבית".

במענה לשאלת 'כאן חדשות' אודות השמועות על כך שחיילים שבאו לעזור לשוטרים בעיר נתבקשו לבוא על בגדים אזרחיים אמר מנליס, כי החיילים באים על מדים ומתקבלים בהערכה רבה מאוד בקרב התושבים. נכון לרגע זה לא היו שום תקריות מיוחדות.

לא צריך לחשוש מבהיר מנליס, לא יהיה מחסור ברשתות המזון בבני ברק, בדיוק כמו שלא יהיה מחסור בשאר רחבי הארץ.

במענה לשאלת כתב 'הארץ' אודות הטענה כי יש חולים בעיר שאינם מטופלים הבהיר מנליס, כי כל חולה שרוצה יכול לפנות למוקד 106 ויטופל מיידית.

מוקדם יותר טען מנכ"ל קופ"ח מכבי רן סער, כי בבני ברק יש 75 אלף חולים. על כך אמר מנליס כי הוא מכיר את הטענה. מנליס סיפר כי אתמול הם פתחו בסקר יזום ובו שאלות לתושבים על מצבם הבריאותי, תסמינים, חשיפה לחולים, בידוד וכדו' ועד כה יש הענות מרשימה של כ-70%.

הנחת העבודה מבהיר מנליס, שאכן יש בבני ברק הרבה יותר חולים ממה שאנחנו יודעים כעת. בימים הקרובים נראה עלייה משמעותית אך זה חולים שחולים כבר כעת, ולא נדבקים חדשים.

על קבוצת הפושעים שממשיכים לקיים תפילות בבתי כנסת וממשיכים להתקהל בניגוד להנחיות, הבהיר מנליס כי ראה את עיתון הפלס הבוקר שיוצא נגד אותם מפירים והרוב המוחלט של תושבי בני ברק נשמעים להנחיות, ועם המיעוט שלא נשמע מתקיימת הדברות כל העת בניסיון להגיע לרגיעה.

בעוד פחות משבוע יגיע חג הפסח, שיספק אתגרים נוספים. בימים הקרובים יופצו הוראות לתושבי העיר לגבי ההתנהלות בפסח. מנליס אומר כי צריך להיערך לכך שהשנה זה יהיה פסח שונה לגמרי.

אתמול החלו בעירייה בחלוקת קמחא דפסחא תוך שמירה על ההנחיות, וכאמור, בימים הקרובים יצאו הנחיות לגבי ביעור חמץ, הגעלת כלים ועוד.

ולסיום, יש גם נקודה טובה. לדברי מנליס, התושבים בבני ברק החלו לשמור על הכללים, הרחובות ריקים, ובכלל, מתחילים לראות את השינוי.

קורונה רונן מנליס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד