י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בעקבות ב'בחדרי'

בהתערבות השר: קציני משטרה הונחו לרכך התוקפנות כלפי חרדים

למרות הסירוב להידברות, בהוראת השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ומפקד המשטרה בירושלים, קציני המשטרה הונחו לבוא בהידברות עם ראשי הקהילות החרדיות בירושלים ולרכך את התוקפנות כלפי המגזר החרדי כדי להביא לשיתוף פעולה יעיל במלחמה שמתנהלת נגד נגיף הקורונה

בהתערבות השר: קציני משטרה הונחו לרכך התוקפנות כלפי חרדים
שוטרים במאה שערים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ימיים לאחר פרסום הכתבה ב'בחדרי חרדים' על כך שגורם במשטרת ירושלים מנע שיתוף פעולה עם צוות היגוי חרדי, השר לביטחון הפנים ומפקד המחוז התערבו ודאגו לפתרון.

בימים אלו כמעט ולא נערכות פגישות פרונטליות עקב ההגבלות שנועדו לשמור על האזרחים ובני משפחותיהם. דבר זה לא מנע מהשר לביטחון הפנים גלעד ארדן, ומפקד מחוז משטרת ירושלים ניצב דורון ידיד, לנהל שיחות ממושכות על מנת לפתור את הנושא.

המידע על כך שגורם בכיר במשטרת ירושלים הורה לנתק מגעים עם צוות היגוי חרדי שפעל יחד עם המשטרה במטרה להנגיש את ההנחיות על נגיף הקורונה, הגיע לגורמים הרלוונטיים בעקבות הפרסום כאן 'בחדרי חרדים'.

לאחר התערבותם של השר לביטחון פנים גלעד ארדן וממ"ז ירושלים דורון ידיד, הונחו אתמול (רביעי) קציני מחוז ירושלים לרכך את התוקפנות כלפי האוכלוסייה, לבוא עמה בהידברות ולעמוד על התקנות מתוך אחריות ולא מתוך תוקפנות.

"אני שמח שיש שיפור ושגם הם קוראים לציבור שלא לקיים תפילות במניין" אמר השר ארדן במסגרת השיחות שערך עם מקורביו בנושא החשוב.

במסגרת חידוש הקשרים, גם הוסדרו צרכים קהילתיים שלא הייתה אוזן קשבת לפתרונן עד כה. הנתונים בשטח מהיממה האחרונה בירושלים, מוכיחים שינוי מגמה ראשוני, כאשר למעלה מ-90 אחוז מהתושבים מקיימים את ההנחיות וכמעט אין חיכוך שלילי בין התושבים לאנשי המשטרה.

כזכור, לפני מספר ימים דווח ב'בחדרי חרדים', כי עסקנים חרדים נתקלו בחומת ברזל ובניכור מזעזע, לטענתם מצד גורם בכיר במחוז ירושלים - שהורה לנתק מגעים עם הצוות החרדי. לטענתם, עשה זאת ביודעין שללא צוות ההיגוי, המצב היה עלול יוצא מכלל שליטה כבר לפני זמן רב, וללא כל תחליף לצוות היגוי זה. כל פעילות לעבור חומה וניכור זה, נתקלה בסירוב חוזר ונשנה.

מאה שערים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד