ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
המלחמה בקורונה

הנשיא הכריז: יצאת מהבית? ירו בך למוות!

נשיא הפיליפינים, רודריגו דוטרטה, הכריז כי צריך בידוד שיפר את ההנחיה ויצא מביתו מסתכן במוות. עד כה נצפו בפיליפינים 2,311 מקרי הידבקות בווירוס הקורונה ולפחות 96 אזרחים מתו מהנגיף

הנשיא הכריז: יצאת מהבית? ירו בך למוות!
נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה בישראל צילום: משרד החוץ

בעוד כאן בישראל המשטרה מתקשה לאכוף את ההנחיות שמחייבות את האזרחים לשהות בבית, בפיליפינים מצאו דרך חדשה להתמודד עם הנגיף.

נשיא הפיליפינים, רודריגו דוטרטה, הידוע בסגנונו ה"עדין" ובהתבטאויותיו ה"שקולות", הצהיר ל-100 מיליון נתיניו כי לא יהסס להורות על ירי באזרחים.

הנשיא הכריז שיורה לשוטרים ולחיילים הפרושים ברחבי המדינה לירות למוות במי שיפר את הוראות הבידוד באי לוזון – האי הגדול והמאוכלס ביותר במדינה, שבו ממוקמת גם הבירה מנילה.

על תושבי האי הוטל סגר של חודש ימים במטרה להילחם בנגיף ולמנוע את הפצתו.

בשיטה זו מקווים במדינה לעצור את קצב התפשטות הנגיף.

בנאום מיוחד שנשא אתמול הכריז הנשיא את הדברים הבאים "מלאו אחר הוראות הממשלה בתקופה הקרובה ואל תפגעו בעובדי מערכת הבריאות וברופאים. זה פשע חמור – והוריתי לצבא ולמשטרה לירות למוות במי שיעשה צרות, יפר את ההנחיות ויפגע בהם. אל תתגרו בממשלה – אתם תפסידו במאבק הזה".

עד כה נרשמו בפיליפינים, מדינה של יותר מ-100 מיליון תושבים, 2,311 מקרי הידבקות בווירוס הקורונה ולפחות 96 אזרחים מתו לאחר שנדבקו.

מנגד, תושבים במדינה מותחים ביקורת רבה על דבריו של הנשיא אחד מהם אמר כי "זה מדאיג מאוד שהנשיא דוטרטה הרחיב את מדיניות הירי במטרה להרוג, סימן היכר הרסני של נשיאותו, גם לרשויות אכיפת החוק בהסגר הקהילתי. אסור להתייחס לכוח קטלני ובלתי מסומן כשיטה להגיב למצב חירום כמו מגיפת הקורונה"‎.

פיליפינים קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד