ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
ללא ידיעת המשתמשים

ועדת הרבנים דרשה שליטה מלאה על קבוצות 'ווטסאפ קולי'

על פי הדיווח, ועדת הרבנים לענייני תקשורת דרשה מחברות התקשורת שליטה מלאה על שירותי תוכן בטלפונים הכשרים, כולל האזנה לקבוצות שיח סגורות - "וואטאספ קולי"

ועדת הרבנים דרשה שליטה מלאה על קבוצות 'ווטסאפ קולי'
טלפון כשר. אילוסטרציה צילום: בחדרי חרדים

ע"פ הדיווח ב- 'TheMarker', ועדת הרבנים לענייני תקשורת דרשה כי תתאפשר לה גישה מלאה לשירותי תוכן בטלפונים הכשרים, כולל האזנה לקבוצות שיח סגורות בשירות המכונה "וואטאספ קולי", ובמקרים מסוימים היא אכן מבצעת האזנות לשירותים קוליים כאלה ללא ידיעת המשתמשים.

השימוש בווטסאפ קולי נפוץ מאוד בציבור החרדי מאחר והמספרים הכשרים שבהם משתמש הציבור אינם יכולים להתחבר לרשת ולקבוצות הוואטספ המקוונת.

ועדת הרבנים לענייני תקשורת היא הגוף ששולט בתחום התקשורת במגזר החרדי. הוועדה מעניקה כשרות לא רק למכשירי סלולר החסומים לאינטרנט ולשירותים נוספים, אלא היא שולטת בלעדית גם בקומות הכשרות של כל חברות הסלולר.

לוועדת הרבנים יש הרשאה לבצע חסימה של שירותי תוכן במספרים הכשרים שלגביהם מחליטה הוועדה כי אינם ראויים למגזר החרדי.

כל חברות התקשורת פועלות בשיתוף פעולה עם ועדת הרבנים ומעניקות לנציג הוועדה יכולת טכנית לבצע את החסימה.

יש לציין כי נגד הוועדה מתנהל הליך משפטי מטעם חברת שירותי תוכן חרדית, ימות המשיח, בטענה כי היא פועלת ללא סמכות ותוך פגיעה בהם — טענות המוכחשות על ידי הוועדה, בוועדת הרבנים הכחישו כי יש בידם אפשרות תיאורטית בלתי־מוגבלת להאזין לשיחות בחברות הכשרות.

אולם בוועדה הודו כי הם פועלים במנגנון המלשינון — אם מתקבל מידע כי קו מסוים שקיבל כשרות מכיל בפועל גם תוכן שאינו כשר, נציג הוועדה אכן יכול להאזין לקו ובהתאם לקבל החלטה האם לחסום אותו.

מגיפת הקורונה הציפה מחדש את הפעילות הבעייתית של ועדת הרבנים בחסימת השיחות. לאחר שהרבה מהת"ת ובתי ספר החליטו לעשות שימוש במערכות הוואטספ הקוליות שיישמש תחליף ללימודים, ובוועדה החליטו לחסום את אותם קווים, ורק לאחר התערבות משרד התקשורת נפתחו הקווים מחדש.

ועדת הרבנים לענייני תקשורת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד