ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
לקראת קואליציה

פרסום ראשון: הצעת החוק של ח"כ ימינה: בעד אירועים בהפרדה

סיעת ימינה הגישה היום מספר הצעות חוק שמיטיבות עם שומרי התורה בישראל. חבר הכנסת אופיר סופר הגיש הצעת חוק חשובה שתמנע ביטולי אירועים בגלל אפליה לכאורה בשל הפרדה מגדרית • הצעת חוק נוספת תקבע את מעמדה של הרבנות הראשית ורבני הערים בנושאי כשרות

פרסום ראשון: הצעת החוק של ח"כ ימינה: בעד אירועים בהפרדה
מוטי שטיינמץ בהופעה צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

לקראת הקמת הקואליציה: בסיעת ימינה הגישו הבוקר (חמישי) שמונה חוקים על ידי חברי הסיעה. בימינה מדגישים, כי הצעות החוק הכוללות שתי הצעות חוק בנושאי דת "מטרתם לקבוע גבולות גזרה אידאולוגיים לקואליציה הבאה". בין הצעות החוק, שתיים שהגיש חבר הכנסת אופיר סופר שצפויים לתקן עוולות הנוגעות לציבור הדתי בישראל.

מדובר בשתי הצעות חוק נחוצות מאוד לציבור הדתי בישראל, כאשר המשמעותי בהן הוא חוק שימנע את סגירת אירועים בגלל סאגת מחיצה בין גברים לנשים כפי שהיה בעבר באירוע של חב״ד וכן בשמחת בהופעה בעיר עפולה שעוררה סערה שהגיעה לפתחה של בג"צ. אז אמרו, כי הדבר יעשה בתיקון חקיקה מייד עם כינון בקואליציה.

חבר הכנסת אופיר סופר הגיש הצעת חוק חשובה, שתקבע כי חוק איסור אפליה בכניסה למקומות ציבוריים לא יחול על אירוע בו נעשית הפרדה מסיבות דתיות. 

בדברי ההסבר לחוק נכתב: "מוצע להחריג מתחולת הוראות סעיף 3 מקרים בהם מתן הכניסה למקום הציבורי או מתן שירות במקום הציבורי גורמים לפגיעה באמונתו הדתית של האדם שעיסוקו בהספקת מוצר או שירות ציבורי או בהפעלת מקום ציבורי, או לפגיעה באמונתו הדתית של חלק מהציבור המבקש לעשות בהם שימוש. באופן זה, סירוב להספקת המוצר או השירות או למתן הכניסה למקום הציבורי מחמת אמונה דתית לא ייחשב להפליה אסורה".

הצעת חוק נוספת שהוגשה על ידי חבר הכנסת אופיר סופר, מבקשת לקבוע כי יהיו כללים אחידים למתן כשרות בכלל המועצות המקומיות בארץ, הצעה הנותנת מענה לפסיקת בג"ץ משנת 2006, מה שצפוי לשנות דרסטית את מפת הכשרויות בארץ שיטיב בראש ובראשונה על מקפידי הכשרות בישראל.

כזכור, חוק ההונאה בכשרות קובע, כי תפקידה של הרבנות הראשית ושל מועצת הרבנות הראשית לישראל הוא גם מתן תעודות הכשר. אותה רשאים לתת מועצת הרבנות לישראל או רב שהיא הסמיכה לכך וכן רב מקומי המכהן במקום שבו נמצא בית האוכל, מקום השחיטה או מקום הייצור של המצרך.

עד כה, מועצת הרבנות הראשית לא הוסמכה בחקיקה לקבוע כללים אחידים למתן תעודות הכשר שיחייבו את כלל נותני הכשרות בארץ. בית המשפט העליון קבע בשנת 2006 כי מועצת הרבנות הראשית מוסמכת להנחות את הרבנים המקומיים בענייני כשרות. השופטים קבעו כי "הרשות האחראית לגדור את מתחם שיקול הדעת של הרבנים המקומיים בנושא הענקת כשרות היא הרבנות הראשית".

גם הנהלים שכן אושרו במעוצת הרבנות הראשית לא עשו סדר בנושא, לאחר שהדבר לא עוגן בחקיקה. כעת דורש חבר הכנסת סופר להסמיך את המועצה לקבוע כללים אחידים מחייבים לעניין מתן תעודת הכשר. בדברי ההסבר נכתב כי "רב המוסמך לתת תעודת הכשר יהיה מחויב לפעול אך ורק לפי הכללים שנקבעו. הצעת החוק תביא לקביעת סטנדרטים אחידים ומחייבים לרמות הכשרות השונות וליצירת ודאות ושקיפות ציבורית".

"בנוסף" נכתב, כי "הצעת החוק מסדירה את הדרך לביטול הסמכת רב נותן הכשר בנסיבות בהן הרב פעל בחריגה מן הכללים שנקבעו, באמצעות ועדה שתמנה מועצת הרבנות הראשית אשר תהיה מורכבת מדיין, רב עיר או לחלופין שני רבני עיר, ומנהל אגף הכשרות הארצי ברבנות הראשית. כמובן, שבמקביל לביטול הסמכה כאמור, מועצת הרבנות הראשית לישראל תידרש להסמיך רב עובד ציבור אחר לשם מתן תעודות הכשר באותה רשות מקומית או יישוב, לפי העניין".

ח"כ אופיר סופר // פלאש 90 

מפלגת ימינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד