י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
צה"ל בעיר החרדית

חיילי צנחנים וקומנדו יסתערו על בני ברק

בצה"ל הרחיבו את סיוע פיקוד העורף. אוגדה 98 תגיע לסייע בעיר בני ברק ותסייע לרוני נומה שעומד בראש צוות המשימה בעיר - מי שהיה בעבר מפקד האוגדה | דובר צה"ל לעיתונאים: "שמח שיש לנו את ההזדמנות כצה"ל לעזור למדינה"

חיילי צנחנים וקומנדו יסתערו על בני ברק
חיילים בפעולה צילום: תומר נויברג, פלאש 90

חיילי צנחנים וקומנדו יסייעו לתושבי בני ברק. בשיחה עם עיתונאים אמר דובר צה"ל תא"ל הדי זילברמן, "אנחנו ממשיכים ביומיים האחרונים להאיץ את המעורבות שלנו שהולכת ומתרחבת. אני שמח שיש לנו את ההזדמנות כצה"ל לעזור למדינה".

כ-12 אלף חיילי צה"ל מסייעים במרחב האזרחי, ובספירה גסה ניתן אף להגיע ל-15 אלף. בנוסף, כ-300 כלי רכב צבאיים מסייעים במערך.

בצה"ל הרחיבו את סיוע פקע"ר (פיקוד העורף). אוגדה 98 תגיע לסייע בעיר בני ברק ותסייע לרוני נומה שעומד בראש צוות המשימה בעיר - מי שהיה בעבר מפקד האוגדה.

מדובר במספר רב של חיילים, בסד"כ של 2 גדודים, 4-6 פלוגות. "ברגעים אלו אוגדה 98 נערכים לכל סיוע למשרדי הממשלה, הנושא בשלבי תכנון מתקדמים, ויתחילו את המשימה בקרוב".

בנוסף, במשימה הצבאית, יש 8 מלונות פעילים ובהם מעל 1,100 אורחים מתוכם 400 מבודדים. בצה"ל נערכים להקמת מלונות נוספים על פי הצורך.

במקצבי הדיור פועלים ב-192 חוליות. יש קצין ו-4 חיילים בכל חולייה שנותנים מענה לאוכלוסייה נדרשת. בעיקר בסוגיית מזון ותרופות. יש כ-1000 חיילים של צה"ל בחוליות אלו.

סוגיית משמרות הזהב שהתחילה אתמול, כך יש בידוד יותר אפקטיבי. מיושם דרך הסברה, מוקדים עירוניים ומענה לצרכי האוכלוסייה. חולקו היום מעל 1000 מנות מזון. כך מצמצמים את היחשפות האוכלוסיות לנגיף.

תכנית 1000 הצוותים - יש 3 אנשים בכל רכב מתוך רכבי הליסינג שמסייעים למשמרות הזהב.

המעבדה היא משק סגור של בדיקות. כך אנשי צה"ל לא צריכים להיבדק במערכת האזרחית. כיום נבדקו כ-400 בדיקות. "נפתח היום מתחם במודל הדרייב אין בגלילות, באחריות 8200. אנחנו מאמצים את השיטה של יחידות שקרובות גאוגרפית. רוצים להגיע במתחם להספק של 200 בדיקות" אמר דובר צה"ל.

אכיפת ההנחיות בתוך צה"ל: דובר צה"ל אמר כי "אנחנו גוף גדול, הכי גדול במדינה. מורכב להגיע ליחידות הקצה. ראינו חריגות בעיקר בבסיסים הרחוקים ומטפלים בהן בחומרה". היום בהערכת המצב המטכ"לית, דובר הנושא על ידי הרמטכ"ל וסגן הרמטכ"ל. "תפיסת הקפסולות ועוצר היציאות היא מדיניות שממשיכים איתה, כנראה מעבר ל-30 היום שנקבעו".

סוגיית המזון: המסה של החיילים עלתה ב-40 אחוז. החיילים נשארים באופן חריג גם בסופי שבוע בתפוסה מלאה. אנחנו פותחים יותר מוצבים, יש יותר יציאה לשטח. לפני שבוע נכנסו לשבוע הכנות לפסח שהוא השבוע הכי מורכב בהקשרי מזון בצה״ל. אנחנו מטפלים ברמה המטכ״לית, ברמת קציני המטה בחטיבות ובאוגדות וכמובן בנקודות הקצה בשטח. תגברנו ב-25 אחוז את מספר הפריטים היוצאים ממרכז המזון, בעשרות שפים והדרכות מהמטה. במרכזי המזון לא חסר אוכל. בבשר יש עליית אספקה של כעד 80 אחוז, בירקות ומזון טבעוני 20 אחוז, בפירות יבשים 20 אחוז וחלות ב100 אחוז.

חלק מהיחידות מופעלות על ידי המחוזות ויחידות שמופעלות כמחוזות בעצמן. יש מפקדים שיכולים לתפקד כמחוז. אנחנו נפרסם בהמשך.

הגדודים של 98 הם מחטיבת הצנחנים וחטיבת הקומנדו. המשימות הן בסיוע לרשות. ענייני מזון, רווחה, לוגיסטיקה ופינוי חולים. לא קבענו עוד מועד תחילה ולכן אין מועד סיום. נפעיל את האוגדה בימים הקרובים. נקבע בהתאם להתפתחויות. יש להם ציוד מיגון כמו לשוטרים. נמגן את החיילים כמה שצריך. במקומות שיש חולי קורונה מאומתים, יפעלו צוותים רפואיים ממוגנים באופן מלא. חיילי האוגדה לא יהיו במגע עם חולים מאומתים. פועלים מתוך נקודת ההנחה שכל אחד יכול להיות נשא.

יש כ-600-700 חיילים שמסייעים למשטרה. עד כה לא היו אירועים חריגים. בצה"ל ערוכים להתפתחויות בהתאם להחלטת הדרג המדיני. החיילים אינם חמושים ולא מבצעים נוהל מעצר חשוד. המשטרה פועלת בהגיון רב והם אמונים על הסיטואציות המורכבות.

קורונה חטיבת צנחנים חטיבת קומנדו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד