י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
כמה היו מצביעים לכחול לבן?

שבוע אחרי הפיצול: סקר עדכני; לפיד מתרסק, גנץ והליכוד מזנקים

ברקע המשא ומתן הקואליציוני המתחמם בין הליכוד וכחול לבן, כאשר הדיבורים הם כי הכוונה לחתום עוד לפני שבת, מתפרסם סקר של אחד מבכירי הסוקרים בישראל, שמחזק את הליכוד ובני גנץ ומחליש את לפיד ויעלון שיורדים למספר חד ספרתי | קרוב ל-50% היו מצביעים שוב לגנץ

שבוע אחרי הפיצול: סקר עדכני; לפיד מתרסק, גנץ והליכוד מזנקים
בני גנץ ויאיר לפיד בכנס בחירות צילום: תומר נויברג, פלאש 90

שבוע בדיוק אחרי שסיעת 'כחול' לבן פורקה והחלו המגעים האמיתיים מצדו של בני גנץ להקמת ממשלה חמישית בראשות בנימין נתניהו, סקר של מכון סמית' בדק את תמונת המנדטים העדכנית, שמצביעה על שינוי דרמטי בחלוקת הגושים, לצד שינוי מגמה בחלוקת הכוחות בין 'כחול לבן' של בני גנץ ו'יש עתיד' של יאיר לפיד.

בסקר שבוצע אתמול (רביעי), נשאלו 700 המשתתפים למי היו מצביעים לו הבחירות היו מתקיימות היום. התוצאות מפתיעות ביותר. 'הליכוד' היה זוכה ב-41 מנדטים; ש"ס 9 מנדטים, יהדות התודה 7 מנדטים, ימינה 6 מנדטים; ישראל ביתנו יורדת ל-6 מנדטים.

מפת המנדטים משנה את המשחק הפוליטי, אחרי הפיצול הטרי ב'כחול לבן המאוחדת', כאשר סיעתו של בני גנץ 'כחול לבן' זוכה ב-20 מנדטים, לעומת 'יש עתיד -תל"ם' בראשות יאיר לפיד ומשה בוגי יעלון שצונחת ל-9 מנדטים, מפלגת 'העבודה - מרצ', שכנראה תתפרק, זוכה לעת עתה ב-6 מנדטים, כשהרשימה המשותפת מרוויחה גם היא ועולה במנדט ל-16 מושבים בכנסת.

מן הסקר של רפי סמית' עולה עוד כי 47% ממצביעי 'כחול לבן' בבחירות האחרונות היו מצביעים היום למפלגתו של גנץ ורק 22% למפלגה בראשות לפיד ויעלון.

רפי סמית מכון סמית סקר מנדטים מפלגת כחול לבן יש עתיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד