י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"הכפשות שווא שאין להן בסיס עובדתי"

דיווח: קודם שחלה, ליצמן צפצף על הנחיות המשרד שבראשותו

ב'חדשות N12', חשפו הערב כי בימים האחרונים, יצא שר הבריאות של מדינת ישראל לתפילות ברבים, בדירה של חסיד גור המתגורר בסמוך וכן לבית כנסת באזור מגוריו, למרות שמשרדו הנחה שלא להתאסף יותר משני אנשים ולהתפלל רק במרחב פתוח | מלשכתו נמסר: "מדובר בהכפשות שווא שאין להן בסיס עובדתי"

דיווח: קודם שחלה, ליצמן צפצף על הנחיות המשרד שבראשותו
יעקב ליצמן צילום: תומר נויברג, פלאש 90

כיממה לאחר שהודיעו בלשכתו של שר הבריאות יעקב ליצמן כי הוא ורעייתו חלו בנגיף הקורונה, העיתונאית ענבר טוויזר מ'חדשות N12' מעלה סימני שאלה באשר להתנהלותו של שר הבריאות, כשהיא מפרסמת את התנהגותו של השר בשבוע החולף, למרות ההנחיות של המשרד שהוא עצמו עומד בראשותו.

על פי הדיווח, למרות הוראות משרד הבריאות שאושרו בממשלה, שאסרו לקיים מניינים בבתי כנסת, כשראש הממשלה הנחה כי יש להתפלל רק בשטח הפתוח במניין של עד עשרה משתתפים תוך שמירה על ההנחיות, שר הבריאות יעקב ליצמן, כך על פי טוויזר, לא שמר על ההנחיות ויצא לתפילות בבית הכנסת הסמוך לביתו בשכונת עזרת תורה בירושלים.

ליצמן הגיע להתפלל בשבת החולפת לאחר ההנחיות לסגור את בתי הכנסת בדירה של חסיד גור. מארגן התפילה סיפר לעיתונאית כי "מלבד השר ליצמן היו באירוע חסידי גור נוספים. אנחנו מאוד הקפדנו בזמן התפילה לא להתקרב אחד לשני. סך הכל ערכה התפילה כשעה וחצי".

לפי עדויות נוספות, השר ליצמן נצפה מתפלל בבית כנסת בית ישראל ברחוב בו הוא מתגורר, כאשר בית הכנסת הקבוע של חסידות גור בו נוהג להתפלל השר בקביעות, סגר את שעריו בהוראות האדמו"ר לפני כשבועיים. על פי עדויות מסוימות ליצמן השתתף בתפילת שחרית גם ביום שני האחרון.

"אבא שלי מתפלל יום-יום בבית הכנסת 'בית ישראל' בשכונת עזרת תורה, וסיפר לי שביום שני האחרון הוא התפלל יחד עם ליצמן. בהמשך השבוע הם לא נפגשו, יכול להיות שבשלב זה ליצמן התחיל לחשוש שהוא בעצמו חולה קורונה והפסיק להתפלל", סיפר אחד מתושבי השכונה.

בתיעוד שפורסם בחדשות N12, בית הכנסת 'בית ישראל' ברחוב אבן האזל, בו מתגורר שר הבריאות, קיים תפילות גם הבוקר (חמישי) כאשר בימים האחרונים נצפו כ-40 מתפללים נכנסים למתחם, חלקם על טלית ותפילין לקיים תפילת שחרית.

עוד מדווח כי הלילה נפטר בבית החולים 'שערי צדק', חולה קורונה שגר בבניין הסמוך לשר הבריאות, כשעל לוח המודעות של בית הכנסת נתלתה מודעת האבל שלו. והבוקר הגיעה ניידת משטרה ממחוז ירושלים וכרזה למתפללים: "אתם מפרים כרגע את צו בריאות העם, נא להתפזר ולא להתפלל פה יותר". המתפללים עזבו את בית הכנסת, אך העתיקו את התפילה למבנה סמוך ולאחר מכן חזרו אליו.

מלשכת שר הבריאות הגיבו לדיווחים ולעדויות והבהירו כי "מדובר בהכפשות שווא שאין להן בסיס עובדתי מתוך אחריות לאומית הקפיד שר הבריאות ליצמן על כל הנחיות משרד הבריאות, ביטל את כל לוחות הזמנים ושיגרת יומו לאורך כל התקופה וסירב לפגוש אנשים שלא לצורך פעילות משרד הבריאות במצב החרום".

לדבריהם, "יש לדחות את הניסיונות לערב לחצים פוליטיים בזמן חירום לאומי ועולמי, במטרה להשפיע על המו”מ הפוליטי שמתנהל במקביל".

"יודגש, כל הוראות משרד הבריאות נשמרו על ידי השר, בתפילות, בפעילות השוטפת בחמ”ל הארצי ובלשכתו".

חבר הכנסת יאיר לפיד יו"ר 'יש עתיד' הגיב לדיווח וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "אם ביבי לא מפטר את ליצמן מתפקידו עוד הערב אין לממשלה הזאת את התוקף המוסרי לנהל את משבר הקורונה".

יעקב ליצמן שר הבריאות קורונה צו בריאות העם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד