י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
2,500 בקירור

דיווח: תוך יומיים המעבדות לא יוכלו לבצע בדיקות קורונה

בגלל ריבוי קצב הבדיקות ביממה האחרונה ובגלל זה החומר שמשמש לבדיקות הולך ואוזל, מנהלי מעבדות מתריעים כי בעוד יומיים לא יוכלו להמשיך ולבצע בדיקות לגילוי נגיף קורונה | מד"א מדווח כי מעל 2,500 בדיקות מחכות בקירור כי אין אפשרות לפענח אותן

דיווח: תוך יומיים המעבדות לא יוכלו לבצע בדיקות קורונה
ביצוע בדיקה לגילוי קורונה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מנהלי מעבדות שמבצעים בדיקות לגילוי קורונה בבתי חולים בכל רחבי הארץ מתריעים כי בעוד יומיים הם לא יוכלו יותר להמשיך בביצוע בדיקות לגילוי הנגיף.

על פי הדיווח ב-N12, הסיבה היא בגלל ריבוי קצב הבדיקות ביממה האחרונה ובגלל זה החומר שמשמש לבדיקות הולך ואוזל.

החומר המדובר הוא כימיקל מיוחד שמשמש לבדיקת הדגימות שנאספות ומלאי החומר הזה אוזל במהירות גדולה נוכח הגדלת מספר הבדיקות היומי כאמור. אחד ממנהלי המעבדות אמר כי הם התריעו על כך שההגברה בקצב הבדיקות עלולה לגרום לתקלה מהסוג הזה, אך לדבריו לא קיבל על כך תשובה.

בתוך כך עולה מהדיווחים ממד"א כי מעל 2,500 בדיקות מחכות בחדר הקירור כי אין אפשרות לפענח אותן - מה שמקשה על איתור חולים חדשים ובשחרור החולים שהחלימו‎ מהנגיף.

כמו כן בשל מחסור בערכות בדיקה ובשל העומס הגדול במעבדות המתחמי דרייב אין נסגרו היום מוקדם יותר. במד"א אף קיבלו הוראה ממשרד הבריאות לבצע בדיקות קורונה רק לחולים השוהים בבידוד ביתי ושהיו במגע ישיר עם חולה מאומת או חזרו מחו״ל עם תסמינים.

מאז התפרצות הנגיף ברחבי העולם, מדינות רבות נמצאות במרוץ אדיר להשיג את ציוד מיגון ובדיקות לגילוי הנגיף ומוכנים לשלם הון רב בעבורם.

גורם בכיר במערך הבדיקות אמר לחדשות 12, כי "ההתנהלות של משרד הבריאות מול המעבדות היא קטסטרופה, מה שמונע את התקדמות קצב הבדיקות הוא מחסור חריף ב'קיטים' - מבחנות עם חומר שמפרק את החלבונים בדגימות ומאפשר לנו לפענח אותן".

הוא הוסיף כי "המלאי הולך ואוזל ואנחנו נמצאים בבעיה, אנחנו יודעים גם שיש בלאגן אדיר מבחינת בדיקות שנעלמות והולכות לאיבוד. קיבלנו טלפונים מאנשים בוכים ולחוצים - שסיפרו שלקחו בדיקה ואנחנו לא מצליחים למצוא במערכות היכן היא".

קורונה מד"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד