י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ראש הישיבה ובעל התפילה

אין קול ואין עונה: רבי מנחם מנדל איננו

תלמידי ובוגרי מוסדות 'תורה תמימה' בסטטן איילנד מבכים מרה את הסתלקותו של ראש הישיבה הגדולה, שהיה לצד זאת גם בעל תפילה ואב רחום לתלמידיו - לאחר שחלה בנגיף הקורונה

אין קול ואין עונה: רבי מנחם מנדל איננו
הרה"ג מנחם מנדל מרגולית זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

מגיפת הקורונה לא מפסיקה להפיל חללים. בפלטבוש נפטר הרב הגאון רבי מנחם מנדל מרגולית זצ"ל, ראש ישיבת 'תורה תמימה' והוא בן 65 בפטירתו.

הרב מרגולית היה ראש הישיבה הגדולה 'תורה תמימה' בסטטן איילנד - ניו יורק, וכיום עומד בראשה הגאון הרב בצלאל בוסל. הרב מרגולית זצ"ל היה בנו של מייסד הישיבה, הרב ליפא מרגולית יבלח"ט.

המנוח זצ"ל היה ממית את עצמו באהלה של תורה, וסייע לאביו בישיבת 'תורה תמימה' הקטנה בברוקלין, ובמהלכה העביר שיעור באופן קבוע בישיבה. לימים הפך לראש הישיבה הגדולה.

מכריו מספרים כי היה תלמיד חכם אהוב ותמיד הייתה לו מילה טובה לכל בחור שהוא נתקל בו. הוא תמיד דיבר בעדינות והיה מתייחס לכולם בענווה יתרה. הרב מרגולית היווה השפעה מנחמת לבחורים בזמן שהיה ברוב זמנו שקוע בספריו.

בנוסף, המנוח הגרמ"מ מרגולית זצ"ל נודע כבעל תפילה מיוחד, שהיה נוהג לעבור לפני התיבה בישיבת 'תורה תמימה' במהלך הימים הנוראים במשך עשרות שנים. הקול העוצמתי שלו והתפילות שהגיעו מלב נשבר היוו השראה למאות בחורים ובוגרים שהיו מתפללים בישיבה בכל שנה.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

הרב מנחם מנדל מרגולית תורה תמימה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד