י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בפעילות השר

משבר הקורונה: חריגה מחבילת הדקות תוזל משמעותית

בימים אלו שכל בית חרדי משתמש בטלפונים הניידים לשיחות ממושכות, בעיקר לקווי התוכן והמידע של מוסדות החינוך והקהילה, משרד התקשורת החליט להגביל משמעותית את התשלום על חריגה מכמות הדקות בחבילות הסלולאר בטלפונים הכשרים

משבר הקורונה: חריגה מחבילת הדקות תוזל משמעותית
בחדרי חרדים

שר התקשורת, חה״כ דודי אמסלם, דן אתמול עם הדרג המקצועי במשרד, במסגרת הערכת המצב היומית, בסוגיית חבילות הסלולר עם מכסת דקות המשמשת בפרט אתה המנויים בקווים הכשרים. חבילות אלה הן ייחודיות מכיוון שהן כוללות מכסת דקות שיחה גבוהה ובעת הזו הצורך בקיום שיחות גובר לרבות למטרות של למידה וחינוך, הדבר גרם להוצאות מרובות בקרב משתמשים בקווים אלו.

במהלך הדיון הוצגו מספר חלופות לפתרון, השר קיבל את המלצת הצוות המקצועי והנחה לקדם לאלתר בחינת אפשרות למתן הוראה לפיה יוזל התשלום באופן משמעותי למנויי הסלולר שיחרגו משמעותיות ממכסת הדקות הקיימת בחבילה, במקביל השר הנחה את הצוות המקצועי לבחון פעולות נוספות לטווח הבינוני/ארוך.

המהלך שנבחר יגביל את המחיר לחריגות ממכסת הדקות בחבילה הבסיסית כך שהתשלום הנוסף יהיה מתון ומידתי. מהלך זה ימנע תשלום לא הוגן של מאות שקלים למנויים הרלוונטים ויפחית את עלויות השימוש.

התפשטות נגיף הקורונה בישראל, והמגבלות שנקבעו בתקנות שעת חירום ובהנחיות משרד הבריאות, שבאו בעקבותיו הובילו לגידול משמעותי בהיקף השימושים במערכות תקשורת השונות. הגידול מקבל ביטוי ובאופן משמעותי בקרב הקווים הכשרים , הגידול בשיחות הגיע לשיעור של למעלה מ-50% ובחלק מהרשתות אף לכ-100%.

כיום חבילות השירות המוצעות לציבור ובכלל זה למנויי הקווים הכשרים מוגבל בהיקף של דקות השיחה כאשר חריגה ממכסת הדקות בחבילה המוקצת גוררת עלויות גבוהות של תעריף לכל דקת שיחה דבר שגורם לעליית מחירים שאיננה סבירה, לא מידתית ואף לא הוגנת.

על מנת לאפשר למנויי הקווים הכשרים, לנהל אורך חיים בימים אלה בדגש לעניין לימודים מרחוק לנוכח היעדר אפשרויות של גלישה באינטרנט, שוקל שר התקשורת בהתאם לסמכותו על פי חוק התקשורת לתת הוראות בדבר התשלום עבור דקות שיחה שחורגות מעבר למכסת הדקות שנקבעה בחבילה.

טלפונים כשרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד