ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
בעקבות הקורונה

3 מייסדי החברה הרוויחו 7 מיליארד דולר מהמשבר

המחסור במכונות הנשמה ברחבי העולם מוביל לרווחים עצומים עבור אלו שמייצרים אותן כעת. חברה בסינגפור בשם "מינדריי" המייצרת מכונות הנשמה הוסיפה השנה כ-7 מיליארד דולר להונה

3 מייסדי החברה הרוויחו 7 מיליארד דולר מהמשבר
ייצור מכונות הנשמה בישראל צילום: דוברות משרד הביטחון

משבר הבריאות העולמי חשף מחסור במכונות הנשמה, וחברות רבות, מפורד ועד ג'נרל מוטורס, שעוסקות בימים רגילים בייצור מכוניות - ממהרות לסייע בהגברת ייצור מכונות ההנשמה.

מתברר כי בזמן שרובם של האנשים יוצאים לחופשה כפויה או מאבדים את עבודתם כליל, יש אנשים שהתעשרו מהנגיף. שלושת מייסדי חברה בסינגפור בשם "מינדריי" המייצרת מכונות הנשמה הוסיפו השנה כ-7 מיליארד דולר להונם!

יושב ראש החברה הוא לי שיטינג, אזרח סינגפור שייסד את החברה יחד עם לי וונמי וז'ו האנג. היו"ר הוסיף השנה 3.5 מיליארד דולר לשווי הנקי שלו והונו מוערך כעת ב-12.5 מיליארד דולר לפי מדד המיליארדרים של בלומברג.

יש אנשים נוספים שהרוויחו הון מהנגיף. אחד כזה הוא ג'ף בזוס מאמזון, שנחשב לאיש העשיר בעולם. הוא הגדיל את הונו ב-3.4 מיליארד דולר, ואילו הונו של ביל גייטס ממיקרוסופט ירד ב-15.3 מיליארד דולר.

מניין המתים במחלה ברחבי העולם עבר את ה-53 אלף, ואילו מספר מקרי ההידבקות הגיע למיליון. המחסור במכונות ההנשמה הולך ומחריף, מדינות רבות ברחבי העולם נמצאות במירוץ אדיר להשיג אותן. באיטליה עקב המחסור הגדול במכונות ההנשמה, הרופאים אולצו לבחור במי לטפל.

ברחבי ארה"ב המגיפה מתפשטצ בקצב מסחרר. האגודה לרפואת חירום מעריכה כי 960 אלף חולים יזדקקו לתמיכה במכונות הנשמה בארה"ב, כשברחבי המדינה ישנן רק כ-200 אלף מכונות כאלה.

בארה"ב עושים מאמצי על להשיג את אותן מכונות הנשמה. נשיא ארה"ב אמר בימים האחרונים כי מדינתו עושה הכל כדי להשיג את מכונות ההנשמה הנצרכים, והתפאר עוד, כי אחרי המשבר יהיו כל כך הרבה מכונות שהוא ימכור אותם בדולר בודד.

קורונה מכונת הנשמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד