כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
במסווה של חקירה

כתבת חדשות 12 התחזתה לעובדת משרד הבריאות

אמש פורסמה כתבה של העיתונאית ענבר טויזר בחדשות 12 בה מובאת עדותו של חסיד גור הטוען כי ליצמן השתתף בתפילה במנין בניגוד להנחיות משרדו. ל'בחדרי חרדים' מספר מרדכי ברוינר, החסיד שצוטט בכתבה, כי הכתבת התחזתה לעובדת משרד הבריאות שעורכת חקירה אפידמיולוגית • חדשות 12 ל'בחדרי': "אנו גאים בחשיפה המהדהדת"

כתבת חדשות 12 התחזתה לעובדת משרד הבריאות
יעקב ליצמן צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

המידע שפורסם אמש (חמישי) בחדשות ערוץ 12, הושג תוך התחזות לנציגת משרד הבריאות, כביכול במסגרת חקירה אפידמיולוגית בעקבות העובדה ששר הבריאות אובחן בחולה קורונה, כך טוען מרדכי ברוינר מי שצוטט בכתבה.

אתמול פרסמה ענבר טויזר כתבה תחת הכותרת "שר הבריאות ליצמן מעל החוק". על פי הדיווח, יותר משבוע אחרי שמשרדו הנחה את הציבור לא לקיים תפילות בבתי כנסת - חסיד גור מודה כי "בשבת הוא נכח בתפילה עם מתפללים נוספים בבית". בכתבה הובאה גם עדות מפי שכנו של ליצמן שהעיד כי "השבוע הוא התפלל איתנו שחרית" בניגוד להנחיות.

מרדכי ברוינר, מי שלכאורה מצוטט בכתבה, טוען כי קיבל שיחת טלפון ממי שהציגה את עצמה כ"ענבר, עובדת משרד הבריאות" המבקשת לשאול שאלות בקשר למפגש בינו לבין השר ליצמן, כך במכתב שנשלח הבוקר ע"י עו"ד חן לבנת.

"מהדברים עלה ברורות כי הדוברת עורכת תחקיר אפידמיולוגי בעקבות גילוי המחלה אצל השר" כתבת עורכת הדין בשם ברוינר. "מרשי נשאל בקשר לנוכחות השר בביתו של מרשי בשבת האחרונה. "לאור הפרטים שידעה השואלת על האירוע, הסיק מרשי כי בידיה מידע שנמסר על ידי השר עצמו, ועל כן השיב מרשי בכנות ובגילוי לב מוחלט לכל השאלות שנשאל".

בתום השיחה, כך נטען, ענבר אמרה לברוינר כי יקבל שיחה נוספת ממשרד הבריאות ובה יקבל הנחיות האם עליו להכנס לבידוד. אכן, לאחר כשעה, קיבל שיחה נוספת בקשר לנושא, ממי שהציגה עצמה כעובדת משרד הבריאות. אף הפעם נשאל מספר שאלות ובתום השיחה קיבל הוראה להכנס לבידוד.

זמן קצר לאחר השיחה האמורה, קיבל ברוינר שיחת טלפון מכתב חדשות 13 עקיבא נוביק, שביקש לשאול על המפגש האמור עם ליצמן. ברוינר השיב שאינו מתראיין לכלי התקשורת, ובהמשך קיבל פניות דומות מכלי תקשורת.

במהדורת חדשות אמש, בערוץ 12, פורסמה הקלטה של השיחה של ענבר טויזר, שהציגה עצמה לכאורה כעובדת משרד הבריאות, וברוינר משיב לשאלותיה ביחס לביקור השר ליצמן בביתו. בבדיקת מספר הטלפון של ענבר עובדת משרד הבריאות, התברר כי השיחה התקבלה ממספר הטלפון של ענבר טויזר שפרסמה את הכתבה.

"לאחר בחינת השיחה כפי שהתרחשה במציאות, מתברר כי ההקלטה שפורסמה אינה מביאה את פתיחת השיחה, בה הציגה הדוברת את עצמה כנציגת משרד הבריאות ואת מטרת השיחה הנחזית לתחקיר אפידמיולוגי, ופורסם רק חלק מן הדברים שנאמרו, באופן מגמתי וערוך, היוצר רושם (שבדיעבד מתברר כי זו מטרת הכתבה) שנעשו, בין היתר על ידי מרשי, מעשים המנוגדים להוראות משרד הבריאות".

עו"ד חן לבנת כותבת כי "התנהגות הכתבת תביא לכך שאזרחים המקבלים פניה טלפונית ממשרד הבריאות בעניין הקורונה, לאחר שהתברר כי גורמים שונים כעיתונאים, מתחזים ומנהלים שיחות כאלה תוך התחזות והטעיה יסרבו לשתף פעולה. יסרבו לענות, או יענו - תשובות שאינן אמת, מתוך החשש כי הם נופלים ברשתם של מתחזים המבקשים להוציא מהם מידע אישי ופרטי. במצב החירום במדינה, כאשר משרד הבריאות מנהל מלחמה של ממש בהתפשטות הנגיף, המדובר בפגיעה במאמץ המלחמתי הציבורי, וגרימת נזק כבד למאמצים למניעת התפשטות המגיפה".

מחדשות 12 נמסר ל'בחדרי חרדים' בתגובה לכך: "אנו גאים בחשיפה המהדהדת שלנו שבה הבאנו לידיעת הציבור כיצד שר הבריאות, יעקב ליצמן, מפר את הנחיות משרדו שלו ומסכן את בריאות הציבור. ככלל איננו מתייחסים לטענות אחרות ככל שהן מצויות במישור המשפטי".

קורונה יעקב ליצמן חברת החדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד