י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לא רק בני ברק

במשרד הבריאות שוקלים להטיל סגר על הערים והשכונות החרדיות

על פי הדיווח, במשרד הבריאות שוקילים להטיל סגר על ערים חרדיות נוספות חוץ מהבעיר בני ברק. בבני ברק עברה השבת בשקו ואף נצפו חרדים שמביאים אוכל ומוקירים את עבודת כוחות הביטחון

במשרד הבריאות שוקלים להטיל סגר על הערים והשכונות החרדיות
שוטרים אוכפים את הנחיות הקורונה בבית הכנסת צילום: Yonatan Sindel/Flash90

במשרד הבריאות שוקלים להטיל סגר גם על הערים אלעד, מודיעין עילית, ביתר עילית, שכונות בבית שמש ושכונות בירושלים, כך דיווחה עמליה דואק בחדשות ערוץ 12.

העיתונאית יולן כהן הוסיפה, כי בשלב השני, שוקלים להטיל סגר מלא או חלקי, על הערים טבריה, מגדל העמק ואשקלון.

הרעיון עלה כבר בישיבת הממשלה שנערכה ביום חמישי ובה הוחלט כי בני ברק תוכרז כ"אזור מוגבל". כעת, במשרד הבריאות מעוניינים להכריז על סגר באלעד, מודיעין עילית, מגדל העמק ומספר שכונות בירושלים.

גם השבת הופעל מוקד החירום של זק"א בלמעלה מ-60 מקרים של אנשים שאומתו כנושאי וירוס הקורונה, ולא התייחסו לצלצול הטלפון של משרד הבריאות.

צוותים של מתנדבי זק"א הוקפצו לערים: אשדוד, אשקלון, ירושלים, פתח תקווה, אלעד, ראש העין, בני ברק, עמנואל, אריאל, גבעת שמואל, בית שמש ומושב שפיר. המתנדבים התדפקו על דלתותיהם של שמי שאומתו כנושאי הוירוס, והודיעו להם שעליהם להיכנס לאשפוז מיידי, ובני המשפחה לבידוד.

בעיר בני ברק, העיר הראשונה עליה הוטל סגר, עברה שבת שקטה ורגועה ללא אירועים חריגים, כאשר במהלך השבת כוחות המשטרה בעיר דוללו ונוכחותם התמעטה, על מנת שלא ליצור חיכוך מיותר.

על פי מרכז המידע והיעד הלאומי למערכה בקורונה, היישובים שבהם תמונת המצב מטרידה במיוחד הם: בני ברק, מודיעין עילית, אלעד, רכסים, ביתר עילית, ירושלים, בית שמש, אשקלון, טבריה, אפרת, מגדל העמק, שדרות, כרמיאל וכוכב יעקב. במרכז ציינו כי לגבי הידע בחברה הערבית עדיין "מתבצעת העמקה".

לדבריהם, יחס הגדילה במודיעין עילית הוא המטריד במיוחד. ועל כן הם המליצו על "היערכות לסיוע מקיף ליישובים אלעד ומודיעין עילית", בדומה למה שנעשה בבני ברק; סיוע ממוקד לשכונות ה"נגועות" כלשונם בבית שמש ובירושלים; ומיקוד הסברה ייעודית ובדיקות נרחבות בביתר עילית ורכסים לצד טיפול מהיר לעצירת ההתפשטות - בדיקות, הסברה ואכיפה – במספר ערים: טבריה, אשקלון, מגדל העמק, כרמיאל, שדרות, כוכב יעקב ואפרת.

בערב שבת ובמהלכה, נצפו תושבים חרדים מבני ברק כשהם מכבדים את השוטרים ואנשי כוחות הביטחון, בארוחות שבת, מזון וממתקים, כאות ההערכה על פועלם לטובת תושבי העיר.

עם זאת, בשכונות מאה שערים בירושלים, שוטרים נכנסו אל תוך השכונה בכוחות גדולים, ועל פי עדות התושבים התנהגו בברוטליות כלפי התושבים ואף השליכו רימוני הלם. לדבריהם, ללא סיבה מוצדקת. מנגד, במשטרה אומרים כי המפגינים השליכו אבנים ואשפה לעבר השוטרים, שהגיעו לאכוף את החוק, והתקהלו בבתי כנסת פעילים.

מאה שערים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד