י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
טור נוקב

קורונה וחרדים: מלאך המוות ברחובות והעיתונאים ממשיכים בהסתה

בזמן שמגיפה אכזרית מאין כמותה פוקדת את העולם ומותירה משפחות שלמות שבורות ומרוסקות - דווקא במדינת היהודים יש עיתונאים שמאבדים את הרסן ומנצלים את המשבר הלאומי החמור ביותר שפקד את ישראל כדי לנגח את הציבור המושמץ ביותר בישראל • טור דעה מאת יוסי אסולין

קורונה וחרדים: מלאך המוות ברחובות והעיתונאים ממשיכים בהסתה
אילוסטרציה צילום: פלאש 90

בזמן שמגיפה אכזרית מאין כמותה פוקדת את העולם, לא מפרידה בין דתיים לחילונים ובין יהודים לשאינם, ומותירה משפחות שלמות שבורות ומרוסקות, שאפילו לא מספיקות להיפרד מיקיריהן ברגעיהם האחרונים, דווקא פה בישראל - מדינת היהודים - יש עיתונאים בכלי תקשורת מרכזיים שכל המהות שלהם בימים אלו מסתכמת בהסתה פרועה כנגד המגזר החרדי - היושבת על מצע של בורות וטיפשות במקרה הטוב, ושנאה תהומית במקרה הגרוע.

כה אמרה המסיתה והמטיפה הלאומית רינה מצליח בבמה הנצפית ביותר בישראל ובעיצומו של המשבר החריף ביותר שפקד את ישראל מאז קומה: "יש פה ציבור שכבר שנים לא מקבל את סמכות המדינה. זה לא קרה בפעם הראשונה עם הקורונה. זה קורה כבר שנים. פקידי מס הכנסה שנכנסים למאה שערים ולבני ברק יוצאים משם רק בליווי משטרתי בגלל שהם מותקפים. החרדים צריכים ללמוד. הם חייבים לקבל את המדינה לטוב ולרע. לא יכול להיות שהחרדים מרגישים בלתי מחויבים לצווי המדינה".

גם כשהעיתונאים היושבים לידה באולפן סונטים בה ומעמידים אותה על טעותה שמדובר בפלגים זניחים, היא מתעקשת שוב ושוב, כולה רושפת שנאה ומרמור. "אני רוצה להגיד שזה רוב החרדים", היא טוענת בפסקנות חסרת שחר. ושוב היא אומרת, "אני רוצה להגיד שזה רוב החרדים שמונהגים על ידי רבנים, שמונהגים על ידי העסקנים ועכשיו אנחנו מקבלים מהם את החזרה בתשובה".

עפר לפיך. מי שמך. על סמך מה את מנצלת את שתי דקות השידור שניתנו לך ומשמיצה ציבור שלם בעיצומה של השבת - וכשהוא כלל אינו יכול להגיב? ואתם, העורכים שמעליה, איך אתם נותנים יד להפקרות שחוגגת על המסך ולא דורשים את התפטרותה? האין קווים אדומים אצלכם?

ולא, לא מדובר פה באדם אחד ממורמר. הלוואי שזה היה המצב. מדובר במערכת ענפה של עיתונאים שגדלו על ברכי השנאה לכל מה שמריח טיפה יהדות, נמצאים בעמדות כוח הבכירות ביותר - ועל כתפיהם מוטלת בימים אלו אחריות כבדה שבעתיים - ששמו להם למטרה להפוך את המגזר החרדי לאויב העם. ממש תועבה מוסרית שמזכירה ימים אפלים ביותר. ולא כקלישאה.

כך למשל הפרשן הבכיר ביותר בידיעות אחרונות, נחום ברנע, כתב גם הוא השבוע בטורו - בהכללה גסה ונבובה - דברים לא רחוקים משל הנ"ל: "החרדים ציפצפו על ההנחיות, לא משום שלא שמעו עליהן", כתב ברנע, "אלא משום שאין להם כבוד גדול לפקודות שבאות מהממשלה. זאת אמונתם: בדרך כלל הם מסתדרים אתה לא רע". דברים דומים ומנותקים כתבה גם העיתונאי הבכירה סימה קדמון וכמוה עוד ועוד - עד שקצרה היריעה מלהכיל.

עכשיו, האם יש מקום לביקורת בונה בציבור החרדי? בוודאי. בדיוק כשם שבכל מגזר יש קבוצות שפחות ממושמעות. וכי לא ראינו תל אביבים מתגודדים ברחובות וממלאים את החופים להנאתם תוך הפרה בוטה של ההנחיות? וכי לא ראינו אותם מקיימים הפגנות מרובות משתתפים נגד האיש שחלקם שונאים אותו יותר מאשר את הקורונה - בניגוד לנהלים? אז נשים עליהם פוקוס ונשליך מהם על כלל הציבור?

אז נכון, ישנם גורמים סביבתיים ברורים - קהילתיות וצפיפות מגורים למשל - שמשפיעים על אחוזי התחלואה במגזר החרדי. נכון, הייתה הפנמה מאוחרת של חלקים במגזר - בין היתר בשל ניתוק מתקשורת וסיבות נוספות שזה ממש לא הזמן לפרט אותם ולעסוק בהם - שהביאה לעיכוב בקבלת ההחלטות בחלקים בחברה החרדית. 

אבל קצת פרופורציות: נכון לעכשיו, מדינת ישראל מובילה את המדינות המתקדמות בעולם בהתמודדות עם הקורונה ומצליחה ב"ה אף יותר ממעצמות על כארצות הברית ומדינות מרכזיות באירופה. ובכלל, איך תסביר הגברת מצליח את המגיפה המשתוללת באיטליה? איך יסביר מר ברנע את המספרים המבהילים המגיעים מספרד? האמנם גם באלו אשמים החרדים?

כשתוקם פה ועדה בימים שאחרי היציאה מהמשבר, אין ספק שאת הזרקור הגדול היא תצטרך להפנות לנגיף השנאה לחרדים ולהתנהגותם המופקרת של אנשי התקשורת הבכירים ביותר בישראל, שמעלו בתפקידם וניצלו משבר לאומי לסגירת חשבונות. עיתונאים שבמקום לעסוק בדיווחים הפכו לפרשנים בגרוש, שלא יודעים מימינם ומשמאלם, ותיווכו לציבור שניזון רק מהדיווחים שלהם ידיעות אלטרנטיביות - שכל מטרתן פיזור שנאה עזה כלפי הציבור המושמץ ביותר בישראל.

קורונה רינה מצליח נחום ברנע הסתה נגד חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 71 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד