ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
בניגוד להנחיות

אישום נגד 15 חרדים שהשתתפו בהלוויה

חילול השם: לאחר שהאנטישמיות הפיזית כלפי חרדים תושבי ארה"ב נרגעה מעט לאחרונה בעקבות ההתמודדות עם נגיף הקורונה, יש מי שאולי יגרמו לשובה בעוצמה רבה והם החרדים המתחכמים שמצפצפים על הוראות הממשל | בהלוויתו של הנגיד סטרולוביץ ז"ל בלייקווד השתתפו עשרות בנ"א ו-15 מהם הואשמו וצפויים לעמוד לדין

אישום נגד 15 חרדים שהשתתפו בהלוויה
מסע הלוויה בערב שבת צילום: באדיבות המצלם

15 חרדים תושבי לייקווד שבניו ג'רזי ארה"ב, הואשמו לאחר שהשתתפו בהלוויה שנערכה ביום רביעי האחרון בניגוד לאיסור שהטיל המושל על התכנסויות גדולות. כך נמסר מהפרקליטות של מחוז אושן.

ההתכנסות הייתה אחת מכמה התכנסויות בלייקווד בשבועות האחרונים, בהם נקראה המשטרה כדי לפזר קבוצות גדולות של אנשים. האירועים כללו בת מצווה, ארבע חתונות, בהם ארבעה אנשים שארגנו אותם הואשמו על קיום אירוע בניגוד להוראות.

משטרת לייקווד הגיעה למקום ההלוויה בשעה 18:30 ביום רביעי האחרון, לאחר שקיבלה דיווח על כינוס גדול ברחוב ה-8 - שדרת מדיסון ומצאה כ-60 עד 70 איש.

מדובר בהלוויתו של בעל הצדקה הנגיד המפורסם הרב חיים משה סטרולוביץ ז"ל, שנפטר בבוקר יום רביעי מנגיף הקורונה.

קיום הלוויתו הפרה את הוראת מושל ניו ג'רזי פיל מרפי מ-21 במרץ, האוסרת על התכנסויות של אנשים למסיבות, חגיגות, או אירועים חברתיים אחרים, הכוללים חתונות והלוויות.

כששוטרים ממשטרת לייקווד ביקשו לפזר את הלוויה, הקהל לא התייחס, צפצף וחלקם אף התווכחו עם השוטרים. כך נמסר ממשרדו של התובע. שוטרים ממשרד התובע ומשרד השריף המקומי עזרו לפזר את הקבוצה, כך נמסר מהתביעה.

אחד המשתתפים בהלוויה סירב להזדהות, אך מאוחר יותר זוהה כתושב ברוקלין, כך מסרו הרשויות. הרשויות מסרו כי האיש מסר שם שקרי ומספר ביטוח לאומי שקרי, והואשם בהפרת הוראת המושל.

צו בריאות העם כתב אישום חיים משה סטרולוביץ הלוויה משטרת לייקווד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד