י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
האבא של מירון

הלם: ר' בן ציון קופרשטוק ז"ל נפטר מקורונה

איש מירון הוותיק הרב בן ציון קופרשטוק ז"ל היה ואיננו - מי שהקדיש את חייו ללא כל תמורה למען רבי שמעון בר יוחאי נפטר מנגיף הקורונה בגיל 63 

הלם: ר' בן ציון קופרשטוק ז"ל נפטר מקורונה
ר' בן ציון קופרשטוק ז"ל במירון בשנת תש"ע צילום: יעקב נחומי

ברוך דיין האמת: מבית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים מגיעה הבשורה הקשה והמרה על פטירתו של הרב החסיד רבי בן ציון קופרשטוק ז"ל, מגודלי עסקני מירון ויו"ר ארגון 'הילולא דרשב"י' שנפטר לאחר שנדבק בנגיף הקורונה והוא בן 63 בפטירתו. 

עד לפני מספר ימים התהלך כאחד האדם, ביום רביעי האחרון עשה בדיקה לגילוי קורונה ויצא שלילי במוצאי שבת התמוטט, ולאחר שעשו בדיקה יצא חיובי. מאז מצבו הדרדר ולפנות בוקר השיב את נשמתו ליוצרה. 

ר' בן ציון נולד בירושלים בשנת תשי"ז לאביו הגה"צ רבי יצחק נתן קופרשטוק זצ"ל, מנקיי הדעת בירושלים, היה תושב שכונת בתי ברוידא. יהודי תלמיד חכם שחיבר את סדרת הספרים 'מאורות נתן' - העוסקים בשימוש בחשמל בשבת ושאר ענייני שבת, ובענייני חנוכה ופורים", שנפטר בחודש חשוון תשע"ב. 

כל חייו מסר את נפשו עבור רבי שמעון בר יוחאי ודאגה לרווחת עשרות האלפים שעולים לציון בל"ג בעומר. ר' בן ציון כונה "האבא של מירון" וכבר שבועות קודם ההילולא היה דואג לתקן כל דבר בציון לכבוד הרשב"י, - החל מצביעת האותיות בשער הציון, גישה בדרך מהדרין, גשר לכוהנים, מקווה, ועד לחלוקת אוכל כיד המלך.

אחד הדברים המפורסמים שהקים תוך לילה היה 'מרפסת הכוהנים' המפורסמת שבזכותה נרגעו פולמוסים רבים סביב הגישה לכוהנים בציון הרשב"י. 

ר' בן ציון אף פעם לא עשה לעצמו פרסומת אלא דאג לחלק בשקט בשקט. לאחר תפילת שחרית במירון היה עומד יחד עם צוות שהביא עמו ומחלקים פת שחרית לכל המתפללים הרבים. "הוא היה שוקע בחובות והכל למען ר' שימען והצדיקים", מספר אחד ממכריו ל'בחדרי חרדים'. "גם כשאמרו לו: ר' בן ציון, אתה שקוע בחובות בגלל זה. הוא לא הסכים לשמוע. בשביל כסף לא לעבוד לר' שימען? הוא היה אומר". 

היה ידיד נאמן של איש מירון הרב מנשה אייכלר ז"ל, והיה בקשר טוב עם בנו ח"כ ישראל אייכלר בכל נושא מירון, כשלמעשה הוא אחר החברים האחרונים שנותר בהקדש האשכנזי במירון. 

ולא רק למירון דאג אלא גם לעולים לציון ה'אור החיים' הקדוש בהר הזיתים. רק בשנה האחרונה הקים מצבה חדשה על ציון ה'אור החיים', גם את הילולת שמואל הנביא ארגן ופיקד. בכל המקומות הקדושים שהמדינה לא נכנסה לסיפור ר' בן ציון היה שם והיה מארגן הכל מהתחלה. 

לפרנסתו הוא היה המנהל הגשמי של בית חינוך לבנות המיתולוגי בירושלים - בית יעקב הישן. 

ר' בן ציון זכה לדור ישרים מבורך: בנים ובנות חתנים ונכדים הממשיכים את דרכו המיוחדת והמופלאה. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים

בן ציון קופרשטוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד