י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
24 שעות ביממה

כך 'המוסד' מנהל את המערכה: הצצה לחמ"ל הסודי

הצצה לחמ"ל הסודי: בור בתל השומר יושבים יחד אנשי מודיעין, אנשי יחידות נבחרות, וגורמים רפואיים ומנסים לנצח במירוץ החימוש של הקורונה 2020

כך 'המוסד' מנהל את המערכה: הצצה לחמ"ל הסודי
אילוסטרציה צילום: גדעון מרקוביץ', פלאש 90

מדינת ישראל נמצאת באחד המלחמות הכי קשים מיום הקמתה, מלחמה בסוג שונה ממה שהכרנו עד היום,
מלחמה באויב שאינו נראה, אבל זוהי מלחמה לכל דבר ועניין. ובמלחמה כמו במלחמה, המפתח להצלחה הוא מודיעין.

במרחק ביטחון מבית החולים הכללי המוסד הקים את מרכז המידע והידע וכאן הם עושים את מה שהם יודעים לעשות, לפתור חידות. תוך שעות, לפעמים דקות, הם נותנים את התשובה לשאלות שלמערכת הבריאות לוקח שבועות לברר.

כתב ערוץ 13 שקיבל הצצה לחמ"ל הסודי מספר: בבור בתל השומר יושבים יחד אנשי מודיעין, אנשי יחידות נבחרות, וגורמים רפואיים ומנסים לנצח במרוץ החימוש של הקורונה 2020. כלומר, להשיג מכונות הנשמה, בדיקות ועוד כל מיני רכיבים.

את היכולות המבצעיות שהמוסד רכש במשך עשורים ארוכים במאמץ נגד הטרור ובמצודים נרחבים ברחבי העולם באמצעות רשת רחבה של סוכנים בכל העולם, הם מסבים את היכולות הללו כעת למלחה באויב החדש שנכפה עלינו-נגיף הקורונה.

אל"מ נ', מפקד מרכז המידע והידע הלאומי בחטיבת המחקר, סיפר: "בדרך כלל, אני חוקר את האויב ועכשיו אנחנו מנסים להילחם באויב מסוג אחר". סא"ל ח, מפקד היחידה הטכנולוגית במערך 9900: "ההתנהלות, ההיערכות, היא מלחמתית לגמרי, שונה מאוד מכל מה שדמיינו ומכל מה שאנחנו רגילים להיערך אליו. זו חד-משמעית מלחמה".

מדינות רבות ברחבי העולם נמצאות במרוץ אדיר להשיג ציוד רפואי ובדיקות קורונה בכל העולם,
ומוכנות לשלם בעבורן הון רב, גם ישראל משתתפת במרוץ ובמוסד מנסים להשיג כל ספק אפשרי
שממנו אפשר לרכוש בדיקות.

עובד בכיר בחמ"ל מספר: "אנחנו כרגע עומדים מבחינת הכמות בכמות שהוגדרה לנו על ידי המנכ"ל ובזה אין סטייה של מילימטר". עוד הוסיף כי "אנחנו לא מתערבים במדיניות. נדע להגיע ל-30,000 בדיקות ביום בעוד שבועיים וחצי, וביעד הזה נעמוד. האתגר הגדול הוא המלחמה על הרכש בחו"ל, יש מלחמה מאוד אכזרית אל מול כל מדינות העולם".

ניתן לומר שכל זרועות הבטחון משתפות פעולה במאמץ הזה, צה"ל אמ"ן וגופים אחרים. מי שעומד בראש המירוץ להשגת הציוד הוא ראש המוסד יוסי כהן שנכנס בידוד בשבוע שעבר, ומנהל כעת את החמ"ל מתוך חדר מבודד. "כשאני אראה את כל הציוד כאן, בתוך המחסנים שלנו, אני אוכל להוציא במידה מסוימת צפירת הרגעה. אני חייב להודות בשלב הזה ואנחנו עובדים על הדבר הזה באמת 24 שעות ביממה",
כך אמר ראש המוסד יוסי כהן.

יוסי כהן ראש המוסד קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד