ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"כמו חיילים שגויסו ללוחמה בווירוס"

ישראל: מתנדבים מדפיסים מסכות וציוד רפואי בתלת-מימד

על רקע העלייה במספר הנדבקים בישראל: בתי החולים מלאים בחולי קורונה שזקוקים לטיפול והצוותים הרפואיים סובלים ממחסור קשה של ציוד מגן. קבוצה של מתנדבים ישראליים החליטו להירתם למאבק ולהדפיס את הציוד החסר בתלת מימד

ישראל: מתנדבים מדפיסים מסכות וציוד רפואי בתלת-מימד
המכונה בפעולה צילום: באדיבות המצלם

אנשי תפוח הפיס בעמק חפר עובדים יום ולילה, ומדפיסים את המסכות במדפסות תלת־מימד, אשר מאפשרת לצוותי הרפואה לטפל בחולי הקורונה, לשהות בקרבתם, ולסייע להם ללא כל חשש להדבקה.

בנוסף, בשיתוף פעולה בין משרד החוץ ושגרירים מרחבי אפריקה מכשיר הצוות המקצועי של תפוח הפיס צוותים מהקהילה האפריקאית, מדריך ומלווה אותם בהדפסת המסכות עבור צוותי הרפואה בקמרון, אתיופיה גיאנה וסנגל.

המכונה בפעולה. צילום: באדיבות המצלם

ריקי רובין, מנהלת תפוח הפיס, הסבירה כי ההירתמות המהירה של אנשי התפוח היא המשך ישיר לערכים ולמיומנויות הטכנולוגיות שהדור הצעיר סופג בלימודיו במרכז - פתרון בעיות טכנולוגיות, יצירתיות, גמישות מחשבתית, פיתוח המצאות ואמפתיה לזולת ולסביבה.

"אנחנו מרגישים כמו חיילים שגויסו ללוחמה בווירוס שמטריף את העולם. לכולנו מטרה אחת מקודשת - להגן על צוותי הרפואה המדהימים, שנמצאים בקו הראשון במלחמה. כל הכבוד לצוות תפוח הפיס על המקצועיות, ההתנדבות וההירתמות המהירה".

ראשת מועצת עמק חפר ד"ר גלית שאול - ראשת מועצת עמק חפר אמרה: "בימי הקורונה אנחנו מגלים שוב ושוב את היצירתיות, הסולידריות וההתגייסות של תושבים למען הכלל. אני גאה בצוות תפוח הפיס עמק חפר – שמחנך בשגרה ילדים ובני נוער מהעמק בפרויקטים טכנולוגיים חדשניים - וכעת מתגייס להגנה על הרופאים שלנו. זו יוזמה משמעותית ביותר, מצילת חיים ממש, משום שכידוע הידבקות צוות רפואי היא מהתרחישים הגרועים ביותר".

קורונה תלת ממד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד