י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
משיירי כנסת הגדולה

בעל ה'שנות חיים' על הש"ס הלך לעולמו

האי גאון והאי חסיד: הגאון רבי חיים קליקשטיין זצ"ל מגדולי וצדיקי בני ברק שחיבר את הספרים 'שנות חיים' על הש"ס חסיד גור, ור"מ בישיבת ויז'ניץ שזכה להסכמות של הסטייפלער והגרש"ז אויערבך זצ"ל

בעל ה'שנות חיים' על הש"ס הלך לעולמו
נר נשמה צילום: pixabay

ברוך דיין האמת: בבני ברק הלך לעולמו הגאון החסיד המובהק רבי חיים קליקשטיין זצ"ל, בעל ה'שנות חיים' על הש"ס, משיירי כנסת הגדולה ומחשובי חסידי גור. מאישי הפאר של בני ברק התורנית. מפרי טיפוחיו של הרבי ה'בית ישראל'. תלמיד חכם, סגפן, גאון וקדוש, שנפטר היום בגיל 86. על פי המשפחה הרב לא נפטר מנגיף הקורונה, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.  

הגר"ח קליקשטיין זצ"ל היה מהמקורבים הגדולים של האדמו"ר בעל ה'בית ישראל' מגור זצ"ל, וכן לאדמו"רי בית גור הרבי ה'לב שמחה' והרבי בעל ה'פני מנחם' מגור זצ"ל. 

היה חתנו של הרב החסיד רבי משה גדליה מרקוביץ זצ"ל ואת מקום תפילתו ולימודו קבע בבית החסידים של גור ברחוב אור החיים בבני ברק. רבים שיחרו לפתחו בהיותו פועל ישועות נודע בקרב הארץ ולא רק מקרב עדת חסידי גור.

רבי חיים זצ"ל חיבר את הספרים 'שנות חיים' על הש"ס וזכה להסכמה של בעל ה'קהילות יעקב' הסטייפלער זצ"ל, שכתב בהסכמה "כי מתוך קריאה שטחית ידיו רב לו ללמוד בעיון ובהעמקה ישרה". כמו כן, זכה להסכמות של בעל ה'מנחת יצחק' הגאון רבי יצחק וייס זצ"ל, ומרן פוסק הדור הגאון רבי שלמה זלמן אויערבך זצ"ל.

מי שעודדו וסייע לו בהוצאת הספר היה הרבי בעל ה'פני מנחם' מגור זצ"ל, אז כיהן כראש ישיבת 'שפת אמת' ורבי חיים הודה לו על כך מעל גבי ספרו.  

במשך שנים רבות כיהן כמרביץ תורה בישיבת ויז'ניץ בבני ברק ובספרו כותב כי בכל מקום שהוא כותב 'העירו' או 'הקשו' הכוונה לתלמידיו בישיבת ויז'ניץ. 

עקב קושי הראייה שהיה לו התנייד תמיד בעזרת בני משפחתו ועיניו ראו רק תורה והיה לומד בעזרת זכוכית מגדלת. 

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך: ביון בניו הרב הגאון רבי אליהו, והרב שמואל, בנותיו וחתניו וצאצאיו שממשיכים את דרכו. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים

חסידות גור רבי חיים קליקשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד