ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
האם הח"כים יטפלו?

מחדל חמור: רגע לפני פסח - אלפי מטפלות ללא פרנסה

משרדי האוצר והרווחה חסמו את המהלך שהוביל חבר הכנסת משה גפני - שהודיע בשבוע שעבר על זכאות המטפלות לדמי אבטלה, בעקבות כך - המטפלות לא יקבלו את דמי האבטלה וצריכות להחזיר את הכסף למשפחות • "אין גבול להתעללות במטפלות"

מחדל חמור: רגע לפני פסח - אלפי מטפלות ללא פרנסה
משחק צילום: unsplash

משרד האוצר ומשרד העבודה והרווחה, הבהירו כי לא יאפשרו ל-3,700 מטפלות המשפחתונים (מהן כשליש חרדיות) לקבל דמי אבטלה. בכך חסמו שרי האוצר והרווחה את המהלך שהוביל ח"כ גפני שהודיע בשבוע שעבר על זכאות המטפלות לדמי אבטלה.

"אין גבול להתעללות במטפלות," אומרת הגב' נעה נוצני ראש ענף הגיל הרך ב'כוח לעובדים' המאגד את המטפלות. "הותירו אותם ללא פרנסה. משום שלצד סירוב לשלם להן דמי אבטלה, דרשו מהן להחזיר את תשלומי ההורים. הצלחנו כבר להגיע לפיתרון בעמל רב והנה הוא נלקח באחת מהמטפלות ומותיר אותן- חלקן הגדול מפרנסות יחידות- ללא הכנסה ערב החג".

במהלך השבוע, בעקבות פעולת איגוד המטפלות בכוח לעובדים וחה"כ משה גפני, אישר ביטוח לאומי למטפלות דמי אבטלה לפי חוק. על פי הביטוח הלאומי, המטפלות נכנסות להגדרה של עצמאיים ייחודיים הזכאים לדמי אבטלה. משרד הרווחה ומשרד האוצר טרפדו כאמור את האישור!

מטפלות משפחתוני משרד העבודה והרווחה, עובדות כאמור בתנאי ההעסקה חסרי תקדים בשוק העבודה הישראלי: הן לא שכירות- אין להם תלוש שכר פנסיה או זכויות סוציאליות והן גם לא עצמאיות- ללא יכולת לקבל החלטות על המשפחתון שבביתן- כל ההחלטות כולל גובה התשלום נקבעים ע"י המדינה.

"לא רק זה", אומרים בארגון בכאב, "בוועדת העבודה והרווחה אמר מנכ"ל הביטוח הלאומי כי הן במעמד של עצמאיות ייחודיות- דהיינו זכאיות לדמי אבטלה".

משה גפני משפחתונים קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד