י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"לא ניתן לתת בו אמון"

מעצרו של הרב ברלנד הוארך עד תום ההליכים

מעצרו של הרב אליעזר ברלנד עד לתום ההליכים המשפטיים בבית המשפט המחוזי בירושלים • "לא ניתן לתת בו את האמון המינימלי הנדרש לשחרור לכל חלופה"

מעצרו של הרב ברלנד הוארך עד תום ההליכים
הרב ברלנד צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בית המשפט המחוזי בירושלים, בפני כב' השופט ארנון דראל, קיבל היום (ראשון) את עמדת פרקליטות מחוז ירושלים והורה על מעצרו של הרב אליעזר ברלנד עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

נגד הרב ברלנד הוגש כתב אישום בגין ניצול מעמדו כרב מוכר ונערץ בקרב קהילתו ומעבר לה. על פי כתב האישום, פעל באופן שיטתי, באמצעות עוזריו ששימשו ידו הארוכה, להוציא סכומי כסף מאנשים אשר היו שרויים במצוקה ופנו אליו לעזרה ולהצלה.

במקרים המתוארים בכתב האישום, הרב ברלנד באמצעות עוזריו יצר כלפי הפונים אליו מצגי שווא שונים, לפיהם הוא בעל כוחות מיוחדים לגרום לכך שיקבלו מרפא ומזור למצוקותיהם, וזאת באמצעות תשלום סכומי כסף של אלפי שקלים. מצגי השווא, יצרו מיזם של מרמה שהביא להפקת הכנסה כספית של מיליוני שקלים חדשים.

פרקליטות מחוז ירושלים, באמצעות עו"ד ארז פדן, עו"ד עינת ברוכי ועו"ד צור חוטה, ביקשה לעצור את הרב ברלנד עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. היום כאמור, קבע בית המשפט המחוזי לאחר בחינת טענות הצדדים, כי מתקיימות עילות למעצרו של הנאשם וכי לא ניתן לאפשר את שחרורו לחלופת מעצר.

השופט קבע כי תיאור האישומים אינו יכול אלא ללמד על מערך שלם שלא לומר תעשייה של הונאה ומצגי שווא, בכדי להביא את מי שמצוי במצוקה לשלם אלפי שקלים ולעיתים עשרות אלפי שקלים כדי לרכוש תקוות שווא למזור לחולי, לתחיית מתים, לשחרור מבתי סוהר ועוד.

"מסוכנות נלמדת אף מההתנהגות האלימה שבאה לידי ביטוי בנכונותו של הנאשם להפעיל אלימות פיזית של ממש על ידי מי ממאמיניו כלפי מי שהוא סבור שראוי לכך, תוך שהוא אומר בקולו כי אינו מורתע מעונשי מאסר". 

בית המשפט קבע כי לא ניתן לתת בו את האמון המינימלי הנדרש לשחרור לכל חלופה, גם אם זו כוללת מעצר בפיקוח אלקטרוני, מפקחים, מעטפת של חברת אבטחה ובטוחות.

הדיון בבקשת המעצר נערך על יסוד הסכמה דיונית של ההגנה לעובדות כתב האישום. ביהמ"ש קבע כי החלטת המעצר עד תום ההליכים כפופה לאפשרות של הרב ברלנד לפנות אל ביהמ"ש לבקש לדון בשאלת קיומן של ראיות לכאורה.

הרב אליעזר ברלנד מעצר עד תום ההליכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד