ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
הח"כית מגנה את ההסתה

ינקלביץ' נחלצת להגנת החרדים: "מזל ש'הפיראט האדום' היא לא חסידות"

הח"כית הדתיה של כחול לבן עומר ינקלביץ', נחלצת להגנת הציבור החרדי בעקבות ההסתה שנוצרה סביב משבר הקורונה •  "ראיתי דיווחים ותמונות על הנעשה בחופי הים בתל אביב, בהפגנה ביפו או במקומות רבים נוספים בהם תושבים יצאו לגינות ולרחובות"

ינקלביץ' נחלצת להגנת החרדים: "מזל ש'הפיראט האדום' היא לא חסידות"
שוטרים ומחסומים בכניסה לבני ברק צילום: דוברות המשטרה

ההסתה הגוברת כלפי הציבור החרדי זוכה לשרשרת גינויים נרחבת, לצד שתיקה מלשכת ראש הממשלה וכן של יו"ר כחול לבן בני גנץ, הביאו את חברת הכנסת עומר ינקבליץ' מכחול לבן, שמשתייכת בעצמה למגזר החרדי - אך עד כה נמנעה מלייצגם, לצאת למתקפה נגד שיח ההסתה המכוון המופנה לעבר המגזר החרדי.

תחת הכותרת "די להסתה" כותבת חברת הכנסת ינקלביץ' כי  "החרדים הם אחים, לא אויבים".

"החרדים בבני ברק אינם אויבי האומה. הם לא מרעילי בארות ומפיצי מגפות. יש משהו נוראי בעליהום הלאומי עליהם, כאילו הם אשמים במגפת הקורונה בישראל. יש ניחוח וצליל לא נעים בהשתלחות המתפרצת עליהם. הניגון נשמע איום, הרבה מעבר לביקורת הטכנית על הבעיות".

חברת הכנסת ינקבליץ' מתייחסת להסתה שמגיעה גם בקרב כתבי התקשורת והיא מציינת כי "התחרות בין הכתבים והמערכות הפכה לצערי לדיבוק כפייתי- מי יביא יותר חשיפות שליליות על חרדים / נציגים חרדים ו/או רבנים המפרים את ההנחיות, וכל המרבה הרי זה משובח". שלדבריה, "המומחים רובם המוחלט מדברים באופן מתון על הבעיות האוביקטיביות. הם לא טענו שהחרדים מצפצפים על ההוראות. הם דיברו על הצפיפות הבלתי נסבלת, על הדירות הקטנות, על כך שההנחיות לבידוד במקומות הללו היו למעשה הוראות להדבקה בפועל של כל בני המשפחה".

הנציגה החרדית בכחול לבן, מאשימה את משרד הבריאות ועיריית בני ברק בביקורת מרומזת: "יכול להיות שהאשמים הם לא רק הבני ברקים, אלא גם מי שנתן להם את ההנחיות הלא מתאימות הללו". לטענתה של הח"כית, "שמעתי גם ביקורת על העברת המידע. חלקים גדולים בציבור החרדי אינם חשופים לתקשורת. לא רק לטלוויזיה, לחלקם אין בבית גם רדיו, חיבור לאינטרנט וסמארטפון. האסימון להעביר להם את המידע באמצעים חלופיים כמו רמקולים ברחובות, נפל לגורמים הרלוונטיים רק בשלב מאוחר יותר".

"אז נכון" מציינת ינקלביץ', "יש את המיעוט הזניח של הפלג הירושלמי וכמה חוגים קיצונים במאה שערים ובית שמש, אותם אנרכיסטים קבועים. אבל כולם כבר יודעים שהם אפילו לא 5% של הציבור החרדי, מדוע כולם מרוכזים בהם?". במקביל" כותבת ינקלביץ', "ראיתי דיווחים ותמונות על הנעשה בחופי הים בתל אביב, בהפגנה ביפו או במקומות רבים נוספים בהם תושבים יצאו לגינות ולרחובות. אפשר היה לעשות סיבוב תקשורתי גם מאותם תושבים שם שלא הקפידו על ההנחיות. אבל גם להם לא מגיע גל שנאה. צריכים אכיפה נחושה, עם הרבה אמפטיה.

באותה מידה גם יכולנו להתגולל על מפקדי צה"ל ולהקדיש כותרות ראשיות ופתיחות מהדורות למה שנעשה בחלק מהבסיסים. כאמא לחייל קרבי, לא שבעתי נחת לראות את התמונות משם. אבל אני מבינה שכמה תמונות לא מלמדות על צה"ל כולו, וגם אם מפקד טעה – הוא אינו אויב האומה, הוא לא עשה זאת ברשעות ובזדון, אלא מתוך אילוצים שלא תמיד אנחנו מבינים. זה לא בסדר, זה מחייב טיפול ביד קשה, אבל לא מחייב מסע דה לגיטימציה לאומי״.

עוד טוענת ינקבלביץ׳ כי ״בספרד ובאיטליה אין חרדים ככל הידוע לי, ובכל זאת הם ספגו מכה קשה מאוד מהמגפה. כך גם מדינות נוספות בעולם. מזל ש"הפיראט האדום" היא לא חסידות, והדרבי אינו סיום הש"ס. החרדים אינם אשמים בכל בעיות מדינת ישראל. אל תהפכו אותם לעמוד הקלון הלאומי.
הקשר בין ההתנפלות על החרדים לבין הסיטואציה כעת הוא נסיבתי בלבד. אלו שנגד החרדים לא הפציעו הבוקר לראשונה. הם עושים זאת בכל הזדמנות".

"אני לא מנסה להיות כאן הסנגורית של החרדים ולטעון שהם בסדר. הם טעו לא מעט, וכולנו טעינו וטועים. אפשר למתוח ביקורת על כולם, אף אחד לא חסין. אבל תעשו זאת עניינית״, מרגיעה ינקבליץ׳ וקוראת: "די לשנאה! לצערי, עברנו בשנה האחרונה שלוש מערכות בחירות קשות. זה דרדר אותנו לשיח מתלהם, אלים, מכפיש, שחצה גבולות וקודים אנושיים בסיסיים, שהעניק לגיטימציה גם להשתלחות הכי שקרית, אישית, נמוכה ובזויה. אחים אנו, אסור לנו להמשיך את שיח השנאה הזה. דַּי דַּיֵּנוּ. אחיי, אל נא תרעו".

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד