י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בדרך למשבר פוליטי?

מתקפה חרדית נגד נתניהו: "לא נהיה שותפים של מי שמטיל סגר על החרדים"

הסגר על הערים החרדיות עשוי להוביל להחרפת המשבר הפוליטי ופירוק בלוק הימין לחלוטין • "לא נהיה שותפים של מי שיטיל סגר על המגזר החרדי. זהו קו אדום מבחינתנו. אני מצפה מראש הממשלה נתניהו לפעול בעניין ולא רק להגיד", כך מבהיר הערב השותף הבכיר ח"כ משה גפני על דעת חבריו לסיעה

מתקפה חרדית נגד נתניהו: "לא נהיה שותפים של מי שמטיל סגר על החרדים"
גפני ונתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הסגר בבני ברק בדרך להוביל למשבר פוליטי: בעקבות הסגר על העיר בני ברק שמוביל לזעם רב בקרב הציבור החרדי ותושבי העיר בני ברק - חברי הכנסת החרדים יוצאים אף הם למתקפה כנגד הטלת הסגר ומטיחים האשמות מרומזות גם נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בשעות האחרונות העניקו חברי הכנסת בסיעת 'יהדות התורה', ראיונות לתקשורת בהן הם תקפו את הטלת הסגר ואף העבירו מסר תקיף במיוחד כלפי ראש הממשלה עם איום ברור על המשך השותפות הפוליטית בצל התפשטות נגיף הקורונה.

בראיון הערב אמר יו"ר 'דגל התורה' חבר הכנסת משה גפני, תושב העיר בני ברק: "לא ניתן למישהו שמנסה לנצל את הסיטואציה הקשה כדי להכפיש את הציבור הכי ממושמע במדינה", כשברקע דיווחים על כך שהממשלה תכריע הערב האם להטיל סגר על הערים והשכונות החרדיות הנוספות ברחבי הארץ.

חבר הכנסת גפני ציין בדבריו ואמר: "אני עומד בקשר עם כל ראשי הערים החרדיים, הרחובות ריקים, הציבור שלנו ממושמע. חד משמעית". זאת לצד דיווחים כי יוטל בשעות הקרובות סגר עם מגבלות גם על תושבי העיר אלעד, מודיעין עילית ושכונות נוספות בעיר ירושלים.

ח"כ גפני שיגר איום ברור כלפי ראש הממשלה, ואמר, "אני אומר את הדברים על דעת עמיתיי השר דרעי והשר ליצמן - לא נהיה שותפים של מי שיטיל סגר על המגזר החרדי. זהו קו אדום מבחינתנו. אני מצפה מראש הממשלה נתניהו לפעול בעניין ולא רק להגיד".

גם סגן השר מאיר פרוש תקף את הסגר שהוטל על העיר בני ברק ועל הוספת הערים הנוספות לערים המסוגרות ואמר כי "אין שום משמעות לסגר קולקטיבי של הצבא על הציבור החרדי. את הטיפול בתושבי העיר יכולים לעשות ארגונים בציבור החרדי. הטיפול צריך להיות נקודתי, הציבור החרדי נשמע להוראות של הרשויות ומשרד הבריאות".

לדברי סגן השר פרוש, "בשלב הזה יש כאוס מוחלט בעיר, הפקרות, כאשר לא נותנים לחולים לצאת מהעיר אין מענה לצרכי הציבור בעיר. זה עוול, המצב שחיילים עם נשקים מסתובבים בעיר בני ברק, אינו סביר ואינו מקובל, לצבא אין שום יכולת לתקשר עם תושבים, בוודאי עם מבוגרים שחלקם המטפלים שלהם לא יכולים להכנס פנימה לעיר".

המתקפה של פרוש היא גם מתקפה על שותפו ויו"ר סיעתו שר הבריאות יעקב ליצמן שהיה בין הממליצים להטיל סגר על העיר בני ברק והודה בראיון בסוף בשבוע שעבר כי הוא היה זה שדחף להטיל סגר על בני ברק והיה זה שהציע זאת לראש הממשלה, לשר הפנים ולמנכ"לי המשרדים השונים.

הסגר על בני ברק משה גפני משבר קואליציוני קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד