י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
כך תגנו על עצמכם

הקורונה יכולה להדביק דרך מוצרים שקנינו בסופר?

המצרכים שהזמנו עלולים להדביק אותנו בנגיף? האם וירוס הקורונה יכול בכלל לשרוד בקור של המקרר? ומה לגבי המקפיא? הנה מה שיש למומחים להגיד לגבי זה

הקורונה יכולה להדביק דרך מוצרים שקנינו בסופר?
מתמגנים מהקורונה, בר-כל סניף צפת צילום: דוד כהן, פלאש 90

בתקופה זו של חוסר ודאות סביב נגיף הקורונה והנחיות שמשתנות מדי יום, לא מפתיע שאנשים רבים נותרו מבולבלים. כעת כשרובנו עברנו למשלוחים אונליין מהסופר, החשש שנותר הוא האם המצרכים שהזמנו עלולים להדביק אותנו בנגיף? האם וירוס הקורונה יכול בכלל לשרוד בקור של המקרר? ומה לגבי המקפיא? הנה מה שיש למומחים להגיד לגבי זה.

ד"ר וורנר גרין, וירולוג בכיר ומדען חוקר במכוני גלאדסטון בסן פרנסיסקו מסביר: "נגיפי הקורונה הם מטבעם וירוסים 'דביקים' הם יכולים לשרוד פרק זמן מפתיע על משטחים, אבל הם מתים במהירות על המשטחים הללו.

מחקרים רבים נעשים בשבועות האחרונות בכדי להבין לעומק את אופן התנהלותו של הנגיף, ואת סיכויי ההדבקה,רבים מסתכלים על הנגיף הקודם הסארס בכדי ללמוד על הנגיף הקורונה שכן הסארס משתייך למשפחת נגיפי הקורונה ולפיכך דומה לנגיף הקורונה העכשווי.

ממחקר שפורסם בשנת 2010 על ידי האיגוד האמריקאי למיקרוביולוגיה, עלה כי נגיף הסארס יכול לשגשג בתנאים של לחות נמוכה וטמפרטורה מתחת ל-4.5 מעלות צלזיוס, אותה סביבה כמו במקרר, אמנם יש לציין כי המחקר לא נעשה על נגיף הקורונה אך היות והוא דומה לנגיף הסארס מומלץ לנקוט משנה זהירות.

לכן ההמלצה היא לחטא את המוצרים לפני הכנסתם למקרר, כך ד"ר גרין אומר. לדברי ד"ר גרין, כשזה נוגע למזון וקופסאות אוכל וכדומה, הוא טובל מטלית בנוזל חיטוי ועובר על כל מצרך מזון.

מה לגבי מקפיא?

ד"ר גרין מציין שעדיין לא ברור אם נגיף הקורונה מסוגל לשרוד בטמפרטורות שמתחת לאפס, אבל כדאי לחטא מוצרים קפואים לפני שמכניסים אותם למקפיא, ליתר ביטחון. עם זאת, סביר להניח שהנגיף לא מסוגל לשרוד בטמפרטורות כאלה.

ד"ר בן צ'פמן, מומחה לבטיחות מזון ומרצה באוניברסיטת צפון קרוליינה אומר "אני שוטף ידיים לאחר שאני נוגע במצרכים, כדרך לעצור הידבקות". לדברי ד"ר צ'פמן, הוא ממליץ לחטא את הידים כל פעם אחרי שנוגעים במצרכים וגם בזמן שאתם מכינים ארוחות; אחרי שפתחתם את קופסת הפטריות הטריות, אחרי שפתחתם שימורים של רסק עגבניות, אחרי שפתחתם את חפיסת הפסטה וכן הלאה. עם זאת, הוא מציין שהסיכוי להידבק דרך מצרכים מהסופר נמוך מאוד.

קורונה חומר חיטוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד