י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
המגיפה הנוראה בניו יורק

איש החברא קדישא ל'בחדרי': "אנחנו לא יודעים כמה נפטרים יש"

איש חברא קדישא בניו יורק ששוחח עם 'בחדרי חרדים' מספר כי אין להם רשימה מסודרת לגבי מנין המתים מקורונה בקהילות החרדיות - כשלדבריו אין מצב לדעת מאחר וישנן 25 חברות שונות בקהילות השונות • "יש לפחות 25 חברות קדישא שונות כאן בניו יורק וניו ג'רזי"

איש החברא קדישא ל'בחדרי': "אנחנו לא יודעים כמה נפטרים יש"
הלוויה. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעוד ארצות הברית מתמודדת עם מגיפת הקורונה, הקהילות היהודיות קוברות את הנפטרים במהירות וללא לוויה אליה רגילים החרדים בניו יורק ובשאר ריכוזי החרדים.

אחד מאנשי חברה קדישא שגם מתנדב בארגון 'מתעסקים', הדומה לארגון זק"א הישראלי. אומר ל'בחדרי חרדים' על המצב בארצות הברית בכל הנוגע למגיפת הקורונה, שהפילה חללים רבים מקרב הקהילות היהודיות והחרדיות. כי "המספרים כאן גדולים אבל אין מספר מדויק".

לדבריו, "יש לפחות 25 חברות קדישא שונות כאן בניו יורק וניו ג'רזי ועוד מקומות, יש כאן מאות קהילות שונות, אין קשר הדוק בין אחד לשני עד לרמה של לדעת מה בדיוק קורה אצל השני, אנשים כאן יושבים שבעה, אבל אף אחד לא יודע מי יושב שבעה על נפטר מקורונה, אצל הרשויות כאן אין הפרדה בין המתים הלא יהודים לנפטרים היהודים, הכל כאן מספר כללי, בישראל כולם יהודים אז יודעים מספר נפטרים יהודים, הדרך לדעת מי נפטר היא על ידי הודעות של חברות קדישא השונות על לוויות, אבל אין מצב לדעת בדיוק, זה בלתי אפשרי לדעת".

ד"ר אלי לנדאו ז"ל.

בתוך כך, קורבנות הקורונה ממשיכות לעלות באמריקה החרדית, לצד אמריקה הכללית. מקווינס מגיעה הבשורה המרה על פטירתו של רופא השיניים ד"ר אלי לנדאו ז"ל מנגיף הקורונה, בשנות ה-60 לחייו. הוא התגורר בקיו גארדנס הילס קווינס. כך דיווח האתר Yeshiva world news.

חברא קדישא קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד