י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בנו של הטרוריסט המורשע

חילול השם: החסידים השתעלו לעבר הכבאי שנדבק והדביק

שלושה בני נוער חסידים מבורו פארק גרמו לחילול השם גדול וברור שהוסיפו עוד שמן למדורת ההסתה שגם ככה משתוללת כלפי החרדים בעולם כולו | על פי הדיווח בניו יורק פוסט, הם השתעלו לפני כשבוע וחצי לעבר כבאי שהגיע לכבות שריפה בשכונתם | מאז שבת דווח על 426 כבאים שחלו בקורונה

חילול השם: החסידים השתעלו לעבר הכבאי שנדבק והדביק
כבאי בפעולה. אילוסטרציה צילום: unsplash

כבאי מוסלמי מניו יורק שאביו הוא טרוריסט מורשע, נדבק בנגיף הקורונה תשעה ימים לאחר ששלושה בני נוער חסידים בבורו פארק התעטשו לעברו במכוון, כך מדווח ה'ניו יורק פוסט'. האירוע היה נגד הכבאי עומר סאטאר בן ה-33.

על פי הדיווח, בעוד הכבאים הגיעו לאירוע שריפה ברחוב 47 ופורט המילטון בפארקוויי, פנו אל סאטאר שלושה בני נוער חסידיים תושבי האזור ושאלו אותו אם הוא חושש מנגיף הקורונה, ואז, "לאחר ניסיונות חוזרים ונשנים להתרחק מהנערים, אחד מהם התעטש בפניו והם ברחו".

לטענת מפקד התחנה ארבעה ימים לאחר ה"התרחשות הלא שגרתית", סאטאר החל לחוות תסמיני קורונה וב-27 במרץ הבדיקה שלו חזרה חיובית.

מפקד התחנה אמר כי "למרות שלא נוכל לדעת אם תוצאת הבדיקה החיובית הזו של הקורונה היא תוצאה ישירה של האירוע, מה שאנחנו כן יודעים הוא המשך התעלמות מצד אזרחי בורו פארק מפני מדיניות החירום".

דובר כוחות הכיבוי ג'ים לונג, סירב להתייחס לדיווח של ה'ניו יורק פוסט', אך אישר כי החל מהשבת נדבקו 426 אנשי צוותי כיבוי אש בנגיף הקורונה.

יש תוספת מעניינת לסיפור, הכבאי המוסלמי עומר סאטאר הוא בנו של אחמד סאטאר, שמרצה עונש מאסר של 24 שנים על תוכנית לפצע פיגוע ב-2005 נגד יהודי ניו יורק. בנובמבר 2017, עומר סאטאר התקבל כאחד מתוך 279 כבאים חדשים בניו יורק, יחד עם כבאי שאביו נהרג באסון התאומים בזמן שהיה כבאי אף הוא.

המחוקק לשעבר דב הייקינד, אמר ל'פוסט' כי "התנהגותם של הצעירים החרדים הייתה חולה ומקוממת". עם זאת הוא ציין כי הם ממש מיעוט בקהילה החרדית, היקינד בכל זאת תהה "מה לעזאזל לא בסדר עם האנשים האלה?".

תקיפת כבאים קורונה חילול השם חרדים ניו יורק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד