י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
הישראלים נוהרים לארץ

לא תאמינו: באיזו מדינה בדיקת קורונה תעלה לכם 2,300 דולר

בעקבות משבר הקורונה העולמי, ישראלים רבים שכבר ויתרו על אזרחותם הישראלית - ממהרים לחדשה ולשוב לישראל. התופעה מתרחשת גם בגלל מערכת הבריאות האיכותית בארץ, אך גם בגלל שהיא זולה בהרבה משאר העולם המתקדם

לא תאמינו: באיזו מדינה בדיקת קורונה תעלה לכם 2,300 דולר
מחלקת הקורונה החדשה ב'מעייני הישועה' צילום: באדיבות המצלם

בימים האחרונים נחשפת תופעה מעניינת. לא מעט ישראלים לשעבר שוויתרו על האזרחות הישראלית שלהם פונים בימים אלו לנציגויות משרד החוץ ולנציגויות הרשמיות השונות של מדינת ישראל בבקשה לחדש את האזרחות שלהם ולחזור לארץ.

הבקשות מגיעות בעקבות התפשטות וירוס הקורונה ברחבי העולם, רמת מערכת הבריאות הטובה ביחס לרוב מדינות העולם ועלויות הטיפול הנמוכות בישראל ביחס למדינות השונות בעולם.

אמנם מערכת הבריאות בישראל נחשבת מהטובות בעולם, אך יש לה מעלה נוספת נוספת: היא זולה ביחס לשאר מדינות בעולם, ביניהם מעצמות עשירות כמו ארה"ב ועוד, כך שאם חלילה חליתם בקורונה ואתם בארץ אז שפר עליכם מזלכם, כי בארה"ב לדוגמא העלויות הם גבוהות מאוד.

כך למשל, בדיקת קורונה בארצות הברית עולה 2,300 דולר, עלות ביקור רופא 180 דולר ועלות יום אשפוז כ-5,000 דולר.

אשפוז של שבועיים בארה"ב ובדיקת קורונה יכול להגיע ל-75 אלף דולר למי שאין ביטוח רפואי, ויש לא מעט כאלה.

גם באנגליה יש לא מעט ישראלים, בדיקת קורונה שם עולה 1,000 דולר, עלות ביקור רופא 200 דולר ועלות אשפוז ליום 3,500 דולר, מי שנדבק בקורונה ומתאשפז לכשבועיים באנגליה ישלם כ-50 אלף דולר לכל הטיפול.

בגרמניה העלויות זולות מעט מאנגליה ושבועיים שם יעלו כ-45 אלף דולר כשכל יום אשפוז יעלה למטופל כ-3,000 דולר.

מדינות נוספות בהן נמצאים לא מעט ישראלים הן תאילנד, שם בדיקת קורונה עולה כ-500 דולר וכל יום אשפוז כ-2,500 דולר. ברוסיה ישלמו המטופלים ללא הביטוח 2,200 דולר עבור כל יום ועוד 900 דולר עבור בדיקת קורונה.

נכון לעכשיו, ישנה חברת ביטוח ישראלית אחת שמציעה כיסוי ביטוחי לישראלים בחו"ל שמכסה גם את עלויות הטיפול בקורונה במקרה שכזה.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד