י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הפלונטר הפוליטי

בן כספית: "לשרה ייקח 4 שנים לארוז את בלפור"

בן כספית התראיין לניסים משעל ברדיו 103fm על המשא ומתן הקואליציוני בין הליכוד לכחול לבן והעריך כי "לנתניהו הולכת להיות אינתיפאדה ענקית בליכוד" והוא ככל הנראה יצטרך לוותר על מפלגת 'ימינה'  

בן כספית: "לשרה ייקח 4 שנים לארוז את בלפור"
בן כספית צילום: מתוך שידורי ערוץ 12

העיתונאי בן כספית מרדיו '103fm' ועיתון 'מעריב', שוחח עם ניסים משעל ב-103fm על המשא ומתן הקואליציוני בין הליכוד לכחול לבן. "כל אחד מהם יוצא עכשיו עם כאבי בטן קשים מאוד. לנתניהו אין מספיק שרים, והולכת להיות לו אינתיפאדה ענקית בליכוד", אמר והוסיף: "הוא כנראה יצטרך לוותר על ימינה, הוא מפרק את הבלוק הזה למען חסדיו של מישהו מהבלוק ההפוך". בהמשך הוא התייחס לשאלה, מי ביקש את המעון הרשמי לממלא מקום ראש הממשלה, וגם ליחסי נתניהו וגנץ.

"כל אחד מהם יוצא עם כאבי בטן קשים מאוד", אמר כספית בפתח הריאיון, והדגיש: "לנתניהו אין מספיק שרים, והולכת להיות לו אינתיפאדה ענקית בליכוד ובמפלגת ימינה, מה שאומר שהוא יצטרך לוותר על ימינה". אז מה זה בעצם אומר? לדבריו, בלוק הימין, שהוא מכונת ההנשמה של נתניהו, ובלעדיו לא היה מצליח בשנה האחרונה, התפורר. "הוא זורק את הבלוק הזה לטובת חסדיו של מישהו מהבלוק האחר, וזה אירוע לא פשוט. סיפרו לי שבמשא ומתן המרתוני שנערך ביום רביעי, נתניהו נלחם על יולי אדלשטיין שלוש שעות. הוא דורש זכות וטו על מינויי פרקליט מדינה ויועץ משפטי לממשלה, אבל אנשים שכחו שאסור לו בכלל להיות מעורב במינויים האלה כנאשם במשפט בישראל".

נושא שעלה רבות במהלך המשא ומתן בין נתניהו לגנץ הוא עניין הסיפוח של בקעת הירדן, ועליו אמר כספית: "גבי אשכנזי לא מוכן לשמוע על זה, וגם כשאומרים לו 'תשמע, יהיה חופש הצבעה ואתה תצביע נגד', הוא לא מוכן. עכשיו, את אשכנזי אף אחד לא צריך ללמד על בקעת הירדן. הוא נלחם שם, אבל חושב שהשלום עם ירדן יותר חשוב מסיפוח השטחים. הרי אם אתה מכריז על סיפוח אתה בעצם מפרק את השלום עם ירדן".

בנוסף, התייחסו השניים לעניין המגורים של ממלא מקום ראש הממשלה. משעל תהה מי באמת ביקש אותו, ואילו כספית סיפר שמההיכרות שלו עם גנץ ורעייתו הם ימשיכו להתגורר בביתם שבראש העין, גם אחרי שגנץ יכנס לתפקיד ראש ממשלה. "כחול לבן סירבו להגיד שהבקשה הזו הגיע דווקא מכיוון בלפור, ולכן, אני חושב שיש כאן סימן לכך שביבי ובני התקרבו מאוד, וגנץ לא רוצה להטריף את נתניהו, ואני לא בהכרח מתכוון דווקא לבנימין נתניהו. כתבתי על זה בטור שלי היום, שהיו צריכים כבר מזמן להציע להעביר את בלפור על שמה של המשפחה, ולהשאיר אותם שם לתמיד עם הנהג והרכב. זה היה פותר את הכל. אני מציע לכל אחד לאמץ את הגרסה שהוא מוצא לנכון, ורואה שהיא יותר הגיונית, ולעשות את זה על אחריותו". עוד הוסיף: "לשרה נתניהו ייקח 4 שנים לארוז את מה שהיא צברה ב־11 שנים בבלפור".

לסיום, התעניין משעל האם היחסים בין נתניהו לגנץ הם עדיין ירח דבש, או שגנץ למד כבר להכיר את נתנהיהו האמיתי. כספית מיהר להשיב שנתניהו היה בתקופת ירח דבש עם כמעט כל אחד מהזירה הפוליטית בשלב כזה או אחר. "כשהוא צריך הוא איש טוב ונחמד, כזה ששר לך סרנדות באיכות של גונדולייר בוונציה. העניין הוא כזה, השיחות הראשונות שלהם במשא ומתן הנוכחי בטלפון, והן היו מאוד מאוד קשות. גנץ הטיח בנתניהו את כל הבטן המלאה שלו, על כל מה שנתניהו עשה לו ברשעות ובשקרים במהלך הקמפיין", הסביר כספית, "ממה שאני שומע כשנתניהו וגנץ החלו להיפגש הם בעצם ניקו שולחן, אבל אז נתניהו התחיל להתהפך. גנץ התרגז. נכון לרגע זה למיטב ידיעתי הם ביחסי עבודה תקינים".

בן כספית שרה נתניהו ניסים משעל רדיו 103 FM

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד