י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
יביא לשיח אנטי חרדי

סגר על השכונות • עימות מקצועי: נתניהו ודרעי בעד; ליאון מתנגד

לקראת דיון בוועדת השרים שצפויה לקבל החלטה על הסגר שיוטל גם על חלק מהשכונות בעיר ירושלים - מתנהל עימות בין הצוותים המקצועיים • ברקע: תחושה בקרב גורמים חרדים כי הסגר מוטל דווקא על השכונות החרדיות - מה שגורם לשיח אנטי חרדי • 'בחדרי חרדים' עם הפרטים

סגר על השכונות • עימות מקצועי: נתניהו ודרעי בעד; ליאון מתנגד
נתניהו וליאון צילום: אהרון קראון, פלאש 90

הסגר בריכוזים החרדים: אתמול (ראשון) קיים ראש הממשלה בנימין נתניהו מספר שיחות, התייעצויות ודיונים עם חלק משרי הממשלה ועם מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב על הסגר הצפוי בריכוזים חרדים נוספים ובדגש על מספר שכונות בירושלים.

מי שדוחף לסגר במשרד הבריאות הוא המנכ"ל בר סימן טוב והשר אריה דרעי, השניים מקבלים את תמיכת ראש הממשלה. אלא שראש עיריית ירושלים משה ליאון דווקא הביע התנגדות לסגר על השכונות בבירה, ובדיונים עם השרים אמר בין היתר כי "אין שום היגיון בסגר".

ההחלטה הסופית בעניין הסגר על שכונות בירושלים, צפויה להתקבל מאוחר יותר היום בוועדת השרים לענייני אזור מוגבל.

ליאון הסביר לשרים ולראש הממשלה כי, "רוב החולים בשכונות זה אנשים שחזרו מחו"ל"; וכי, "אין צפיפות בירושלים כמו בבני ברק".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי במהלך השיחות הללו אמר ראש העיר: "אצלנו האנשנים שומרים על הכללים בקפדנות". לדבריו, "סגר רק יגביר מתח בעיר, כך שכל אחד שידבק יאשים את החרדים. צריך לשמור על סולידריות בין כולם".

בנוסף, כתימוכין לדבריו, הציג ליאון בפני השרים וראש הממשלה דיווחים של המשטרה על ציות מלא במגזרים השונים ובציבור החרדי ברחבי העיר.

כאמור, בשעות הקרובות תתכנס וועדת השרים המיוחדת שהוקמה ותדון על הסגר ברחבי המדינה. בוועדה חברים שר הביטחון, שר הבריאות, שר הפנים השר לביטחון פנים ועוד. אלה ידונו על אפשרות להטיל סגר על חלק ניכר מהשכונות בבירה, ובהן: הר נוף; בית ווגן; גבעת מרדכי; רמות; רמת שלמה; סנהדריה; שמואל הנביא; בית ישראל; הבוכרים; מאה שערים; גאולה; זכרון משה; מקור ברוך; גבעת שאול; גבעת משה.

קורונה סגר ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד