ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

הח"כית הדרוזית פנתה לחרדים באידיש: "מוּזְן הַארְבֶּייטְן צוּזַאמֶען"

חברת הכנסת הדרוזית ע׳דיר כמאל מריח מסיעת יש עתיד-תל"ם בפנייה לציבור החרדי: סייעו לנו במאבק לתיקון חוק הלאום

הח"כית הדרוזית פנתה לחרדים באידיש: "מוּזְן הַארְבֶּייטְן צוּזַאמֶען"
בחורים חסידיים צועדים בבני ברק צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

מפתיע: חברת הכנסת הדרוזית ע׳דיר כמאל מריח מריח, פנתה אמש (ראשון) לחרדים בשפת האידיש וקראה לתקן את חוק הלאום, תוך שהוסיפה כי היא נערכת "לשיתוף פעולה עתידי בכנסת" עם הציבור החרדי על מנת לפעול לתקן את חוק הלאום.

כמאל מריח כתבה ברשת הטוויטר: "מִיר מוּזְן הַארְבֶּייטְן צוּזַאמֶען, אֵיינֶר מִיטְן אַנְדֶערְן, צוּ פַארְרִיכְטן דֶעם לֶאוֹם גֶעזֶעץ" (תרגום: אנחנו מוכרחים לעבוד ביחד, אחד עם השני, כדי לתקן את חוק הלאום א.ק.).

כזכור, חברת הכנסת מריח החלה את דרכה בסיעת חוסן לישראל בראשות בני גנץ, ועם הפיצול של כחול לבן לפני כשבועיים ערקה לסיעת יש עתיד-תל"ם בראשות יאיר לפיד ובוגי יעלון.

חברת הכנסת הדרוזית הודיעה כי לא תשב תחת "המשוחת מבלפור אפילו יום אחד". גנץ ניסה להשפיע לשנות את החלטתה ובין הדרישות שהציבה חברת הכנסת לגנץ, הייתה הדרישה לתקן את חוק הלאום.

נזכיר עוד כי כפי שדווח בהרחבה ב'בחדרי חרדים', הציר המשותף בין חבר הכנסת משה גפני לאחמד טיבי שמוביל מהלכים פרלמנטריים בכנסת כמעט והתפוצץ לאחר תמיכת החרדית בחוק בלאום. טיבי אמר בזמנו ל'בחדרי חרדים': "הצבעת החרדים נגד השפה הערבית ובעד חוק הלאום לא פחות ממחרידה. מדובר בפגיעה בציפור הנפש שלנו".

דרוזים חוק הלאום חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד